آموزش کسب و کار

نکاتی که همه مدیران باید بدانند!

مدیران رستوران

هر آنچه که هر مدیر تازه کاری باید بداند!

مدیران رستوران ها انسان های پیچیده ای هستند و مسئولیت سنگینی برعهده دارند ، آنها علاوه بر مسئولیت های که به عنوان یک مدیر برای استخدام کارمندان و مشتریان دارند باید ، سرویس غذا وحتی تحویل غذا به مشتری را بررسی کنند .
در این مقاله سعی داریم با راه کارهای هرچند ساده ولی کاربردی به مدیران رستوران ها کمک کنیم.

قوی باشید

اگر میخواهید متفاوت از دیگران عمل کنید از اتفاقات پیش آمده نهراسید، زمان به سرعت میگذرد و شما هم میتوانید مثل بقیه کارهای اشتباهی انجام دهید ، قوی باشید و از مشکلات پیش آمده سبقت بگیرید. با پرسیدن سوالات زیر از خود مشخص کنید که دقیقا چه کاری باید انجام دهید.

  •  رابطه شما و تحمل شما چگونه است؟
  • نقش شما به عنوان یک مدیر چیست؟
  • تجربیات شما در این زمینه چقدر است؟
رستوران داری

مدیریت فعالانه داشته باشید

در یک رستوران شما نیاز به حضور فعال و ماندنی در مقابل اتفاق هایی که رخ می دهد دارید . این بدان معناست که شما باید آینده نگر باشید که بتوانید در مواردی مثل نیاز های کارکنان ، سلسله عملیات بازاریابی ، فهرست ، روند تشخیص مشتری و به روز رسانی تکنولوژی تصمیماتی را اعمال کنید .

بهترین روش ها برای انجام درست کارها

در مدیریت تجربیاتی زیادی به دست می آورید که می توانند حلال مشکلات در آینده باشند . در مدیریت نباید از انجام دادن یک سری از کار ها بترسید و باید ریسک پذیر باشید .باید به کارکنان در مورد کاری که انجام می دهند و روشی که به کار گرفته می شود توضیح دهید . شما بخاطر دانش و علمی که در این شغل دارید از طرف کارکنان مورد توجه هستید ،توجه داشته باشید که کارکنان ارتباط مستقیم با مشتری دارند پس در مورد روش هایی که باید به کار بگیرند با آن ها صحبت کنید.

اولویت بندی عملکرد کارکنان

براساس بررسی های انجام شده 46% از مدیران و موسس رستوران ها ، استخدام کارکنان و سپس نگه داشتن آن ها را مهم ترین چالش در این حوضه می دانند. عملکرد کارکنان اولویت رستوران است .

این نکته را در نظر داشته باشید که مشتریان شما براسای تجربه به رستوران می آیند که بخشی از این تجربه به کارکنانی که در رستوران کار میکنند بستگی دارد

پس براساس نحوه عملکرد کارکنانتان مشخص کنید که ، چه کسی در برخورد با مشتری توانا تر است و چه کسانی نه!

رضایت مشتری

مدیریت رضایت مشتری در همه بیزینس ها کاری دشوار است بخصوص در مورد رستوران داری که یک مدیر با مسائل مختلفی برخورد میکند اعم از:

  • ترجیحات غذایی
  • روند ترافیک در رستوران
  • مشتریان ناراضی
  • مشتریان راضی و کسانی که توقع دارند
  • و مشتریانی که 5 دقیقه مانده به بستن رستوران وارد می شوند

نکته مهم در رستوران داری به دست آوردن مشتریان خوب و حفظ کارکنان است.

این مقاله بر گرفته از مقاله  Restaurant Management Tips  می باشد که توسط مترجم تیم توسعه بازار ملک مقوا انجام گرفته است.

در مقاله هر آنچه که هر مدیر تازه ای باید بداند نکات کاربردی و موثری را ذکر کرده ایم که میتواند همواره راهنمای شما برای مدیرت رستوران باشد.