داستان کسب و کار شما

داستان کسب وکار تریا میک کافی

داستان کسب و کار

چقدر دلچسبه وقتی یه نوشیدنی خنک به دست کسی میدی که گرمشه!

و دلچسب تر از اون داشتن یه کافه ست که بشه مردمو با یه نوشیدنی های گرم یا سرد کنارهم جمع کرد ، برای من که خیلی دلچسبه شما را نمیدونم!

من امیر حسین خسروانی مدیر تریا میک کافی در بوشهر هستم . یکی از کسانی بودم که بدون تجربه سعی داشتم وارد این حرفه بشم، درواقع من شغلم چیز دیگه ای بود ، سوپر مارکت داشتم و فقط یه وقتایی دوستام که برای خرید به سوپر مارکت میومدن را به خوردن قهوه دعوت میکردم، با وجود علاقه ای هم که داشتم تصمیم گرفتم در کنار سوپر مارکتم ، تریا هم بزنم.

این فقط یک فکر بود و از اجرایی کردنش ترس داشتم  ، چرا که نمیدونستم چه وسایلی نیاز دارم ، چه مقدار سرمایه نیاز هست ، و اصلا چه کارهای باید انجام بدم ، در واقع من هیچ تجربه ای در این زمینه نداشتم و تا اون زمان فقط یه قهوه ساده میتونستم درست کنم.

با این حال فکر داشتن یک تریا از ذهنم بیرون نمیرفت ،خلاصه با یکی از دوستانم که تریا داشت مشورت کردم و ازش خواستم کمکم کنه…

روز ها گذشت و من درمورد کاری که میخواستم انجام بدم حسابی تحقیق کردم ، کتاب خوندم ، پرس و جو کردم و با این تفکر که با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب کارمو انجام بدم شروع کردم.

شروع کردم

از سال 95 شروع به کارکردم و در یک مغازه 3 متری با یه سرمایه انک قریب به 10 میلیون تومان، خوشمزه ترین قهوه ها را برای مشتری درست میکردم.

جذب مشتری خیلی برام سخت بود ، ولی فقط با گذشت زمان و کیفیت خوب کار و قیمتی متعادل تونستم اعتماد مشتری هامو جلب کنم.

به مرور زمان هرچقدر درآمد به دست می آوردم صرف تریا میکردم و برام مهم بود که بتونم گسترشش بدم ،طی زمان کوتاهی تونستم مغازمو عوض کنم و یه جای بزرگ تر که 12 متری بود اجاره کنم.

هدف بزرگی دارم

طی این 3 سال در تلاش بودم تا بتونم به یک برند معروف در بوشهر تبدیل بشم ، دوست داشتم همه وقتی اسم نوشیدنی میاد به فکر تریا من بیفتن ، این فکرم شاید یکم خنده دار باشه ولی دوست دارم یه برند معروف بشم نه فقط تو بوشهر در تمام استان ها

و این تفکر تنها با زدن شعبه های مختلف در دیگر استان ها امکان پذیره.

مشتری مداری

در حال حاضر یه مغازه 90 متری، کنار سوپر مارکتم دارم ولی بیشتر وقتم را تو تریا میگذرونم ، و یه چیزی هم بگم من تو این سه سالی که کارمو شروع کردم نظرات مشتری هام خیلی برام مهم بوده ، اگر از نوشیدنی که سرو میکردند ناراضی بودن با کمال فروتی به صحبتاشون گوش میکردم و ازشون میخواستم که بار دیگه هم به تریا من بیان و یک باردیگه تست کنن ، و هدفم هم این بود که تا دفعه دیگه که مشتریم به تریا میک کافی میان، ایراد کارم را برطرف کرده باشم.

یکی از لذت های من توی کارم صحبت کردن با مشتری ها هستش ، و فکر میکنم این که تونستم به نظرات مشتری ها اهمیت بدم و از نظراتشون در کارم استفاده کنم خیلی کمکم کرده.

این هم آدرس سایتمه برای خرید انواع دانه های قهوه و تمام تجهیزات نوشیدنی ها ، حتما به سایت http://mic-coffee.com  هم یه سری بزنید.

آدرس : بوشهر، بندر گناوه میدان بسیج (سرپل)اول جاده بسمت سید رضا سمت چپ تریا میک کافه