داستان کسب و کار شما

داستان کسب وکار قنادی پانته آ

قناید پانته آ

وقتی میتونم تو شادی مردم شریک باشم حس خوبیه ، حسی که وقتی با خوشحالی روبه رو میشم خوشحالم میکنه!


مسیری که پیش روی خودم قرار دادم مسیری نبود که توش تجربه داشته باشم ولی دوست داشتم در صنف خوراکی شغلی که مردم روزانه بهش احتیاج دارن فعالیت کنم بعد از تحقیق رسیدم به احداث قنادی.
من محمد قاسمی موسس برند پانته آ در فلاورجان استان اصفهان هستم ، امروز از داستان کسب وکارم برای شما میگم داستانی که پر از سختی اما با پشت کارم تونستم به جایی که میخواستم برسونم .

قناید پانته آ

داستان من از این جای شروع شد که…


به دنبال بیزینسی بودم که بتونم توانایمو بروز بدم به این فکر افتادم که باید شغلم متنوع باشه و همین طور مورد علاقه مردم ، من دنبال کار آزاد بودم ولی کاری که جای پیشرفت داشته باشه!
شغل قنادی را در سال 78 دقیقا در 8/15/ 78 شروع کردم در آن زمان با یه سرمایه اندک قریب به 550 هزارتومان یه ست قنادی ، که شامل ویترین قنادی – یخچال – ترازو و زیر ترازویی میشد خریدم در این شرایط نمی تونستم خودم تولید کننده شیرینی هم باشم ، تجربه ای نداشتم مجبور بودم از تولیدی های اصفهان شیرینی برای فروش بیارم این کار هم کردم ولی نه پیشرفتی داشتم ونه سودی از کارم دستمو میگرفت بدتر از همه چون خودم تولید کننده نبودم و مجبور بودم از جاهای مختلفی شیرینی تهیه کنم که یه وقتایی کیفیت کارهم پایین میومد ومن چیزی که خودم حاضر نبودم بخورم به مشتری هم نمیتونستم پیشنهاد بدم بنابراین بعد از 3 سال بهم ثابت شده بود که باید مسیرمو عوض کنم !
یادش یخیر
یه استاد کار تبریزی داشتم که همیشه نصیحت هاش آویزه گوشم بود ، بهم گفته بود که اگر میخوای پیشرفت کنی باید تولیدی داشته باشی باید!
این حرف استاد خیلی برام مهم بود من هم با وجود این که 3 سال تو این کار بودم کامل به حرف استاد رسیدم و دیدم غیر از زدن تولیدی هم نمیتوتم در این کار پیشرفت کنم و مجبور میشم بعد از مدتی با بدهی هنگفتی این کار را کنار بزارم.
یه دوستی داشتم نمایشکاه ماشین داشت بدون این که پولی بهش بدم ازش خواستم به پراید بهم بده که بتونم بفروشم و پولشو به عنوان سرمایه برای احداث تولیدی استفاده کنم اونم هم قبول کرد و یه پراید به قیمت 6500000 تومان به من داد
ماشینو فروختم 6400000 تومان و تونستم یک مغازه 100 متری با مجهز ترین امکانات بسازم و طی 70 روز از تولیدی خودم شیرینی برای فروش گذاشتم این اتفاق نوید، موفقیت بزرگ برای من بود
ناگفته نمونه من خودم در تولید شیرینی تخصصی نداشم یک استاد کار و4 تا شاگرد در کنارم بودن که تونستم در کمترین زمان ممکن از کارگاه تولیدی خودم شیرینی برای فروش بزارم.

برند پارسیان


با وجود 20 سال تجربه در این کار همان طور که میخواستم تونستم برند پانته آ را به موفقیت برسونم ولی ، هر کسب وکاری نیاز به پیشرفت داره و من هم دوست نداشتم دراین نقطه ای که هستم بمونم ، باز هم حس میکردم که میتونم در بیزینسم تغییر و تحول ایجاد کنم
به فکر تولید محصولی که مثل شیرینی زیاد مورد تقاضا قرار میگیره افتادم ، یه قنادی وقتی میتونه موفق باشه که همه اقلامی که مورد نیاز مشتری هستش را بتونه تولید کنه !گز هم مثل شیرینی و کیک در فواصل مختلف سال فروش خوبی داره به فکر این افتادم که خودم گز هم تولید کنم
اما با برنی متفاوت از پانته آ ، برند پارسیان
گز پارسیان

برنامه های در دست اقدام


ولی این ها برای من انتهای راه نیست همچنان میل به پیشرفت و تغییراتی در شغلم دارم ، درآینده ای نچندان دور تصمیم به تولید سوهان با وارد کردن دستگاه جدید به کارگاهم را دارم ، علاوه برآن تصمیم دارم ظاهر تمام شیرینی و کیک هامو اون طور که مردم میپسندند تغییر بدم.
تنها میل به پیشرفت و پشتکار میتونه به هر بیزینسی در رشد آن کمک کنه !
و اما توصیه من به شما
اگر در طبخ شیرینی وکیک تخصص دارید و یا میخواهید در زمینه قنادی فعالیت داشته باشید این نکته را خوب به خاطر بسپارید همیشه با کیفیت ترین محصول را برای فروش به دست مشتری برسونید چرا که شغل شما مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و بنابراین در قبال سلامت محصولی که تولید میکنید مسئولید!