آموزش کسب و کار

کاربردهای بسته بندی خوب را بشناسید.

وقتی صحبت از بسته بندی میشود ذهن همه به سمت و سوی محافظت از محصول میرود ولی آیا بسته بندی تنها برای محافظت از محصول به کار گرفته میشود؟

گاهی اوقات ما نقش بسته بندی محصول را دسته کم میگیریم و بدون هیچ تاملی با یک بسته بندی ساده محصول خود را به فروش میگذاریم غافل از آن که بسته بندی میتواند ناگفته های ما را به ضمیر ناخودآگاه مشتری مخابره کند.بسته بندی به اندازه خود محصول مهم است، زیرا یک ابزار بازاریابی و ارتباطی برای کسب و کار به شمار می آید.

با کاربرد های مهم و تاثیر گذار، بسته بندی آشنا شوید.

بسته بندی برند شما را از دیگر برندها متمایز میکند.

هزاران محصول مشابه محصول شما در بازار با توجه به نیاز مشتری وجود دارد که طبق آمارهای به دست آمده یک سوم تصمیم گیری مصرف کننده ها در 10 ثانیه اول با دیدن بسته بندی محصول اتفاق می افتد.

برای موفقیت، برند شما باید متمایز از دیگر برندها باشد و در مقابل رقبای خود ایستادگی کند برای مثال به بسته بندی برندهای نایک،ادیداس و کاپتان مورگان توجه کنید با وجود این که از استانداردهای خاصی پیروی نمی کنند ولی با طراحی منحصر به فرد محصولات خود را از محصولات رقیب متمایز کرده اند.

رنگ بسته بندی است که توجه مشتری را به محصول جلب میکند.

همان طور که اشاره شد بسته بندی اولین چیزی است که به چشم مشتری می آید.

رنگ های مورد استفاده در بسته بندیه محصول شما، نقش کلیدی در تصمیم گیری خرید مصرف کننده را ایفا می کنند.

بنابر تحقیقات انجام شده،مغز به شیوه های مختلف به رنگ ها واکنش نشان میدهد، بنابراین رنگ بسته بندی خود را مطابق با محتوای درون آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، محصولات با بسته بندی سفید حمل برسادگی، ایمنی و خلوص را نشان میدهند.شما باید با توجه به محصول به طور خودکار رنگ مناسب را انتخاب کنید.

بسته بندی محصول

قبل از تصمیم گیری برای انتخاب رنگ محصول خود ضاعقه بازار هدف و مخاطب را بشناسید.

باعث تشخیص نام تجاری می‌شود

یک لحظه در مورد برخی از مارک های مورد علاقه خود فکر کنید. همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها به یاد ماندنی هستند!!!

به یاد داشته باشید که بعد از شناساندن محصول خود به بازار نباید نام تجاری و برند خود را تغییر دهید چرا که بسیاری از مارک های موفق که آرم، رنگ و بسته بندی خود را تغییر دادند، پس از تغییر بزرگ، با نوعی واکنش مشتری روبه رو شدند.

بسته بندی همچنین می تواند نام تجاری یک محصول را از نام تجاری دیگر متمایز کند. از آنجا که بسته بندی محصول می تواند نام شرکت، آرم ها و طرح رنگ شرکت را داشته باشد، به مصرف کنندگان کمک می کند تا محصول را شناسایی کنند.

بسته بندی یک ابزار مهم برای بازاریابی محسوب می‌شود.

شما به تنهایی با داشتن یک بسته بندی خوب و استفاده از طراحی که با ارم مرکز شما همخوانی داشته باشد میتوانید به بسته بندی به عنوان یک ابزار مهم در تبلیغات بسنده کنید.

محصول را از خطرات بیرونی در امان نگه می‌دارد.

عامیانه ترین و درواقع اصلی ترین دلیل استفاده از بسته بندی برای یک محصول محافظت آن در برابر آسیب های وارده می باشد.

به بسته بندی بهتر فکر کنید

اگر از نظر شما بسته بندی کاربرد های دیگری دارد نظر خود را در دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید