آموزش کسب و کار

چگونه با فروش کیک و شیرینی خانگی درآمد بالا کسب کنیم؟

درآمد بالا در فروش کیک و شیرینی

اگر بدنبال کسب درآمد از طریق تولید و فروش کیک و شیرینی در خانه هستید، می‌توانید با رعایت چند نکته سود خود را ازین کار افزایش دهید.

نباید فراموش کنید که به دلیل جمعیت زیاد زنان خانه‌دار، رقبای زیادی در مشاغلی مثل قنادی خانگی دارید، و اگر برای تمایز خود کاری نکنید، مشتریان زیادی جذب شما نخواهند شد و رقابت را به دیگران می‌بازید.

چه مرد و چه زن، افراد زیادی وجود دارند که بنا به شرایط زندگی خود، کار کردن در داخل خانه را ترجیح می‌دهند و یکی از گزینه‌های پیش روی آنها راه انداختن یک کارگاه کوچک قنادی داخل منزل است.

برخی از کارهایی که باید انجام دهید واضح هستند، مثل حضور در شبکه‌های اجتماعی، اما من در این مقاله سعی کردم به نکاتی اشاره کنم که پیش از این کسی از آنها حرف نزده است و می‌تواند برای شما جرقه‌ی ایده‌های جدید باشد.

1-یک شخص باشید، نه یک لوگو

کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشخاص بیشتر از لوگوها و برندها اعتماد می‌کنند. بنابراین شاید نیازی به اینکه پیج کاری خود را از پیج شخصی جدا کنید وجود نداشته باشد، این کار شمارا واقعی‌تر نشان می‌دهد. هرچند ممکن است بنا به شرایطی مجبور باشید فضای خصوصی و کاری خود را از هم جدا کنید با اینحال همچنان سعی کنید برای مخاطبین خود یک آدم واقعی باقی بمانید.

برای اینکار لازم است طبیعی باشید، درد دل کنید، سوال بپرسید، انتقاد کنید، نظر بدهید و در کنار نمونه کارها، لحظاتی از زندگی خود را به اشتراک بگذارید.

2- هزینه مواد اولیه را کاهش دهید

هرچقدر بهای تمام شده تولیدات خود را کاهش دهید، سود بیشتری می‌برید. نه اشتباه نکنید، این به معنی استفاده از مواد نامرغوب نیست، بلکه به معنی پیدا کردن تامین کننده با بهترین قیمت است.

اجازه بدهید اینجا یک تبلیغ کوچک کنم. می‌توانید جعبه کیک، جعبه شیرینی یا سینی کیک را مستقیما از ما که تولید کننده هستیم بخرید.

برای مثال اگر هرکیلو کیک یا شیرینی را با قیمت 200 هزارتومان می‌فروشید و سود شما از آن 100 هزارتومان یا 50 درصد است، به راحتی می‌توانید با کاهش هزینه‌ها سود خود را به 55 یا 60 درصد برسانید.

3- فقط کیک و شیرینی نفروشید

اگر فقط متکی به فروش محصولات خانگی باشید، ممکن است برای مدت طولانی به سود مناسبی نرسید. می‌توانید در کنار گرفتن سفارش، ویدئوهای آموزشی تهیه کنید و به صورت تکی یا پکیجی بفروشید.

بعلاوه می‌توانید مواد مورد نیاز خود را به صورت عمده بخرید تا در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و بخشی از آن را به صورت خرده فروشی درون سایت هایی مثل دیوار و باسلام برای فروش قرار دهید.

یکی دیگر از محصولاتی که می‌توانید بفروشید یا کرایه دهید، ماکت‌های کیک هستند که این روزها برای عکاسی در مجالس و آتلیه‌ها بسیار پرطرفدارند.

4- خلاق باشید

همیشه در تولیدات خود به دنبال جواب این سوال باشید: چرا باید از من خرید کنند؟ بنابراین در کنار کارهای معمول و همیشگی، کارهایی انجام دهید که دیگران انجام نمی‌دهند، مثلا گاهی کیک یا شیرینی رژیمی درست کنید یا برای مناسبت‌های خاص با ایده‌های جدید آماده باشید.

5- به سراغ شرکت‌ها بروید

اینکه کسب و کار خانگی دارید به معنی نشستن در خانه نیست. باید به دنبال مشتری بگردید. یکی از این مشتری‌ها می‌توانند شرکت‌ها باشند.

با مسئول خرید یا مسئول دفتر یا مدیر شرکت حضوری ملاقات کنید و با ارائه نمونه کار از آن‌ها بخواهید برای مناسبت‌هایی مثل سالگرد افتتاحیه یا تولد اعضای تاثیرگذار، به شما کیک سفارش بدهند. حتی می‌توانید طی یک قرارداد از پیش لیست مناسبت‌های مد نظر آنها را بدست بیاورید و به موقع با آنها برای تحویل سفارش هماهنگ شوید.

6- شبکه‌های اجتماعی فقط اینستاگرام نیست

چه کسی گفته که تنها شبکه اجتماعی که می‌توانید در آن مشتری پیدا کنید اینستاگرام است؟ توئیتر و تلگرام نیز به خوبی می‌توانند به شما در بازاریابی کمک کنند، فقط فراموش نکنید که باید واقعی باشید، مخصوصا در توئیتر.

7- کجای نقشه هستی؟

فروش کیک و شیرینی، کسب و کاری مکان محور است. یعنی هیچکس برای تهران، از اصفهان کیک نمی‌خرد. مگر اینکه بخواهد یک دوست راه دور را غافلگیر کند. بنابراین اگر شما مثلا در کرمان زندگی می‌کنید، حتما به عنوان یک کیک ساز یا شیرینی پز خانگی باید روی نقشه وجود داشته باشید. مثلا کیک خانگی سارینا را روی نقشه و نزدیک خانه خود پین کنید. حتی باید عکس نمونه کارهای خود را داخل نقشه قراردهید تا اگر کسی در کرمان به دنبال خرید کیک بود شما را به راحتی پیدا کند.

هرچند حضور شما در شبکه‌های اجتماعی، برای کسب و کار کوچکتان ضروری است، اما حداقل تا مدتی نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همه مشتریان خود را از این طریق پیدا کنید.