آموزش کسب و کار

چک لیست راه اندازی فست فود

چک لیست راه اندازی فست فود

پیش از راه اندازی هر کسب و کار به خصوص راه اندازی فست فود ،اگر به دنبال موفقیت هستید باید دانش و مهارت خود را در برخی زمینه ها ارتقا ببخشید. باید یاد بگیرید چگونه بیزنس پلن بنوسید تا بتوانید به شکل هدفمند وارد این عرصه شوید ، باید با مفاهیم حسابداری مانند ” بهای تمام شده ” آشنا شوید تا جلوی ضرر و زیان های احتمالی را بگیرید و از همه مهم باید با هنر مدیریت آشنا شوید.

ما در آکادمی ملک مقوا بنا داریم تا به مرور به آموزش تمام مهارت های لازم در این خصوص بپردازیم.

در ادامه به ارائه چک لیست موارد مورد نیاز برای راه اندازی فست فود موفق خواهیم پرداخت:

 متخصص مشاوره کسب و کار

یک مشاور کسب و کار حاذق به شما در شناخت بازار هدف ، فرصت ها و تهدید های پیش رو و نحوه تبلیغات کمک زیادی می نماید .

تهیه بیزنس پلن یا نقشه راه

با همکاری مشاور خود ، یک نقشه راه تهیه کنید . نوشتن همه فکرهایی که در سر دارید، به تحقق آنها کمک خواهد کرد ضمن اینکه کاستی های طرح را نشان خواهد داد. اگر گیج شده اید کافیست به لینک ” نحوه نوشتن بیزنس پلن فست فود ” بروید تا به یک راهنمایی مفصل در این باره دست پیدا کنید

انتخاب نام

یک نام خاص ، ماندگار در ذهن و متناسب با اهداف و مشتریانی که در بیزنس پلن خود مشخص نموده اید انتخاب کنید.

انتخاب مکان

متراژ ، میزان رفت و آمد ، میزان دید ، حضور رقبا ، طبقه اجتماعی محله ، امنیت و … میتوانند از موارد تاثیرگذار در انتخاب مکان فست فود شما باشند. از انتخاب مکان هایی که در فصل بهار و تابستان پشت انبوهی از شاخ و برگ درخت ها پنهان می شوند جدا خودداری کنید!

تهیه تاسیسات

شما بدون تهویه مناسب ، سرمایش و گرمایش مطبوع ، آب گرم و ظرفشویی استیل ، فاضلاب و روشویی ، و نور زیاد قادر به جلب رضایت مشتریان خود نخواهید بود . خط تلفن ثابت را نیز فراموش نکنید زیرا ممکن است خیلی زود نیاز به ارائه سرویس تحویل غذا داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی

چه یک فست فود بیرون بر داشته باشید چه جایی به نشستن افراد اختصاص دهید ، دکوراسیون رستوران شما به جلب نظر مردم کمک زیادی میکند . شما میتوانید با دکوراسیون ، محصول خود را خاص معرفی کنید و در ذهن رهگذران بمانید . بعلاوه رنگهایی مثل رنگ قرمز یا نارنجی یا زرد به تحریک اشتهای افراد کمک فراوانی میکند . در این بین از تاثیر بو و عطر ها نیز غافل نباشید . از یک عود یا ادویه خوش عطر بخصوص استفاده کنید ، تا جایگاه شما در ذهن مشتریان جاودانه شود.

طراحی نمای خارجی و تابلو

این بخش نیز همانند بخش قبل ، در یک نگاه تکلیف مشتری را با مجموعه شما مشخص خواهد کرد . او بسته به دکوری که از رستوران شما میبیند ممکن است با خود بگوید ” حتمای غذاهای خوشمزه ای دارن ، باید امتحان کنم ” یا بگوید ” بازهم یه فست فودی معمولی دیگه ” یا اصلا نه مغازه شما به چشمش بیاید و نه قضاوتی انجام دهد !

تهیه تجهیزات

فر ، اجاق ، یخچال ، فریزر ، میز ، صندلی ، ظروف پخت و پز ، جارو ، طی ، سطل زباله ، سینی ، کامپیوتر ، قفسه ، ظروف یکبار مصرف ، لباس کار پرسنل، دوربین و هر چیز دیگری که ممکن است مرتبط با کار شما باشد . از بانک های مختلف درخواست دستگاه کارت خوان بدهید

 تهیه فرمول ها ، راه اندازی و پخت آزمایشی

قرار نیست با ورود اولین مشتری تازه به فکر این بیافتید که پیتزا را چگونه باید پخت . برای بدست آوردن بهترین طعم در سریع ترین زمان ممکن دست به آزمایش بزنید و دستورالعمل پخت هر غذا را بنویسید تا کیفیت غذا مدام تغییر نکند .

برآورد بهای تمام شده

برای بدست آوردن بهای تمام شده باید همه چیز را در نظر بگیرید ، هزینه مواد اولیه ، ظروف و بسته بندی ، کرایه مغازه ، قبض ها ، حقوق پرسنل  و ….

طراحی منو

حال با خیال راحت منو خود را ، با  رعایت تقسیم بندی ها ، طراحی کنید . حتما زیر هر غذا بنویسید که از چه موادی تشکیل شده است تا از شر سوال هایی ازین دست راحت شوید . بهتر است قیمت ها را هم قید کنید. داشتن چند نمونه غذای جدید و استثنایی می تواند در موفقیت شما در راه اندازی فست فود تاثیر گذار باشد.

 راه اندازی سیستم انبارداری و حسابداری و حقوق و دستمزد

شرکت ها ونرم افزار های زیادی وجود دارند که این خدمات را ارائه می دهند . به دنبال نرم افزار حسابداری مخصوص رستوران و فست فود باشید . در مورد حسابداری و قرارداهای خود حتما با یک فرد متخصص مشورت کنید تا با اداره کار یا اداره مالیات دچار مشکل نشوید .

 راه اندازی سایت و شبکه های اجتماعی

تب حضور خود در فضای مجازی را هم داغ کنید . البته اینکار راحت نیست و نیاز به تبلیغ در صفحه های پرطرفدار شهر شما و تولید محتوای مداوم دارد . مانند قرار دادن عکس زیبا از غذا ها و یا عکس از لحظات خوش مشتریانتان میتواند باعث زیاد شدن مخاطبانتان شود .

 تهیه جعبه و بسته بندی مناسب

این قسمت کار را بدون نگرانی به ما بسپارید . از طذیق لینک زیر خرید کنید

استخدام پرسنل

درست انتخاب کنید . افراد خوش برخورد برای صندوق و افراد با تجربه و ماهر برای آشپزخانه مناسب هستند . تجربه و سلامتی افراد را در نظر بگیرید . از همه پرسنلی که با مواد غذایی مستقیما در ارتباط هستند درخواست کنید کارت بهداشت خود را دریافت کنند .راه اندازی فست فود نیز مانند راه اندازی هر کسب و کار دیگر تا حد زیادی به نیروی انسانی خوب و ماهر وابسته است .

تبلیغات افتتاحیه

از تبلیغات و اثر آن بر فروش در راه اندازی فست فود غافل نشوید ، از شبکه های مجازی مطرح محله و شهر خود استفاده کنید ، بنر بزنید ، هدیه رایگان بدهید ، بادکنک آرایی کنید ، موسیقی پخش کنید و خلاصه ترافیک درست کنید!

افتتاح و راه اندازی فست فود

در زمان افتتاحیه مشکلات را رصد و سریعا برطرف کنید . به خوبی و خوشی برگزار شدن این مرحله بستگی زیادی به درست اجرا شدن مراحل قبل دارد.

عضویت در اتحادیه و کسب مجوز های کاری و بهداشتی لازم

کار زیاد سختی نیست ضمن اینکه داشتن مجوز بهداشت به اعتماد مشتریان شما کمک میکند و باعث میشود مسئولیت شما در قبال سلامت آنها تضمین گردد .

موفق باشید