آموزش کسب و کار

مزایای اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا برای رستوران

اپلیکشین غذا

چرا رستوران‌ها باید از اپلیکیشن سفارش غذا استفاده کنند؟

بازار تحویل غذای رستوران و بیرون‌بر به سرعت در حال تغییر است و اگر مالک یک رستوران هستید می‌توانید از اپلیکیشن‌های آنلاین سفارش غذا برای افزایش فروش خود استفاده کنید. چرا؟ در ادامه تمام دلایل استفاده از این برنامه ها را خواهیم گفت و به معرفی چند نمونه از این اپلیکیشن ها می پردازیم.

حضور شما در اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا باعث می‌شود مشتریانی پیدا کنید که هرگز از جلوی رستوران شما رد نمی‌شوند، آگهی تبلیغاتی شمارا نمی‌بینند و از دوستان خود چیزی درباره شما نمی‌شنوند. مشتریانی که ممکن بود در حالت عادی هرگز شمارا پیدا نکنند.

حضور آنلاین شما در اپلیکشین ها، دقیقاً مانند ضربه زدن روی شانه‌های مشتریانی است که شما را نمی‌شناسند.

رستوران داران سراسر جهان که برای جذب مشتریان جدید در حال مسابقه هستند، قبلاً از روند تحویل غذای آنلاین استفاده کرده‌اند. چرا که متوجه تغییر رفتار مشتریان از خرید آفلاین به آنلاین شده‌اند.

مزایای سیستم سفارش آنلاین غذا برای رستوران ها چیست؟

امروزه، بیش از هر زمان دیگر، مردم به راحتی به لطف گوشی‌های هوشمند می توانند بصورت آنلاین مایحتاج خود را سفارش دهند. از طرفی مشغله‌های زیادی دارند که ترجیح می‌دهند زمان باارزش خود را بیشتر صرف آنها کنند.

1.صرفه‌جویی در زمان و هزینه

با سفارش آنلاین غذا، بخش مهمی از فرآیند تعامل مشتری با رستوران به صورت خودکار انجام می‌شود. مشتری سر صبر عکس و لیست غذاهارا می‌بیند و هروقت تصمیمش را گرفت هزینه سفارش خود را پرداخت می کند. این یعنی دیگر شما به چند گارسون و صندوقدار برای جمع آوری سفارشات نیاز ندارید، از هجوم مردم خبری نیست و احتمال خطا بسیار کمتر است.

2. سریع، آسان و راحت

شاید این مزیت همان مورد قبلی بنظر برسد که درست هم هست. اما آنقدر مهم است که می‌خواهیم دوباره تکرار کنیم.

مشتریان شما ترجیح می دهند غذا را بصورت آنلاین سفارش دهند زیرا این کار راحت تر از این است که سوار ماشین شوند، تصمیم بگیرند که از کدام رستوران می‌خواهند غذا تهیه کنند، در حالیکه قیمت ها را به خاطر ندارند و احتمالا باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند تا غذای خود را تحویل بگیرند.

برای شما هم این راحتتر خواهد بود، حتی راحت تر از سفارش تلفنی، ظرف یکی دوساعت وقتی که همه می‌خواهند سفارش خود را ثبت کنند به چند خط تلفن و چند اپراتور برای پاسخگویی نیاز دارید؟ اپراتورهایی که دو ساعت بعد کاملا بیکار هستند.

البته بخاطر داشته باشید که مخاطب شما در روش سفارش آنلاین از طریق اپلیکیشن ‌ها افراد زیر 30 سال هستند و هنوز باید به افراد بالای 30 سال خدمات مناسب آنها را ارائه بدهید.

3.اولین انتخاب با چشم

لقمه اول غذا را چشم مشتری میخورد. مشتریان شما به طور سنتی عکس غذایی که سفارش می دهند را در منو نمی بینند اما در اپلیکیشن های سفارش غذا می توانید تصویر واقعی و زیبایی از هر غذا را در لیست قرار دهید تا مشتری را ترغیب (نه فریب) کنید که سفارش خود را به شما بدهد. شاید حتی این کار باعث شود بخاطر ظاهر هوس انگیز یک غذا پول بیشتری هم خرج کند.

چگونه می توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید؟

از ظاهر غذای واقعی رستوران خود با همان ابعادی که قرار است تحویل مشتری بدهید یک عکس تهیه کنید و داخل اپلیکیشن بارگذاری کنید. یادتان باشد اگر داخل عکس از دو سیخ کباب استفاده کردید نمی توانید برای مشتری یک سیخ کباب ارسال کنید.

4. مدیریت یک منوی آنلاین ساده تر است

ایجاد و نگهداری یک منوی سفارش آنلاین به مراتب راحت و بسیار ارزان تر (یا حتی رایگان) از چاپ منو جدید است. ناموجود کردن یک غذا، تغییر قیمت آن یا اضافه کردن یک غذای جدید به منوهای مقوایی سنتی کار ارزان و راحتی نیست.

در یک منوی آنلاین شما می توانید جزئیات کامل مواد اولیه تشکیل دهنده غذا را بعلاوه تصویر آن به مشتری نشان دهید.

با اپلیکیشن های غذا، هر زمان که خواستید میتوانید ظاهر منو و لیست غذاهای خود را تغییر دهید .تغییر رفتار مشتری از سفارش آفلاین به سفارش آنلاین به معنای دردسر کمتر برای شما و جلوگیری از هدر رفتن وقت کارکنان د و در نتیجه کاهش هزینه های شماست.

5.نظرات مشتریان راضی راه فروش بیشتر

در اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا مشتریان می توانند نظر خود را در مورد کیفیت غذا، کیفیت بسته بندی و شیوه ارسال اعلام کنند و اگر شما بدانید که این نظرات هرکدام چقدر بر خرید مشتریان بعدی شما می تواند اثر گذار باشد اصلا به راحتی از کنار آن نمی گذرید.

خواندن نظرات مشتریان قبلی یکی از راههایی است که افراد جدید تصمیم می‌گیرند به شما اعتماد کنند و سفارش خود را به شما بدهند یا نه. حتی نحوه پاسخگویی شما به مشتریان ناراضی هم می تواند به همین اندازه مهم باشد.

بنابراین هرچه در توان دارید انجام دهید تا بهترین کیفیت و خدمات را به مشتریان امروز خود ارائه بدهید.

اپلیکیشن سفارش غذا

دلایل بیشتری برای در نظر گرفتن سفارش آنلاین غذا به رستوران وجود دارد برای مثال:

رستوران شما 24 ساعت شبانه روز باز نیست، اما سیستم سفارش آنلاین شما باز می ماند و سفارش مشتریان روزهای بعد را زودتر دریافت میکند، اینگونه حتی هنگامی که خوابیده‌اید در حال کسب درآمد هستید.

با استفاده از سیستم سفارش آنلاین غذا، به مشتریان خود این امکان را می‌دهید تا در هر زمان که راحت‌تر باشد، سفارش خود را ثبت کنند. حتی اگر خارج از ساعت کاری شما باشد.

و این می‌تواند به اندازه قابل توجهی در میزان سفارش شما کمک کند. زیرا آنها به راحتی می‌توانند زمان تحویل سفارشاتشان را با زمان کاری شما تنظیم کنند.

با وجود این همه مزایا، حضور در اپلیکیشن های تهیه غذا چقدر برای هر رستوران یا کافه هزینه دارد؟

به طور خلاصه برای بهره مندی از همه مزایایی که گفتیم روی هر فروش از طریق این اپلیکیشن ها باید بین 15 تا 20 درصد کمسیون پرداخت کنید. که البته پرداخت نمی کنید بلکه خودشان از مبلغ سفارش مشتری کم می کنند و باقی را به حساب شما واریز می کنند.

مشکل دیگری که وجود دارد این است که پول از حساب مشتری مستقیما به حساب شما واریز نمی شود و این ممکن است کمی برایتان ناخوشایند باشد.

راه حل این مشکل این است که یک سایت یا اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا مخصوص رستوران خود طراحی و راه اندازی کنید و به معرفی آن به مشتریان خود بپردازید. در ابتدا این کار هزینه سنگینی به شما تحمیل می کند اما در بلند مدت نیاز شما را از این اپلیکیشن های واسطه برطرف می کند.

معرفی اپلیکیشن های سفارش غذا