درباره محصولات ملک مقوا

نه به ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف مقوایی

امروزه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل افزایش تولید، قیمت ارزان ،حمل ونقل آسان و در دسترس بودن تا حد زیادی جایگزین ظروف سنتی شده اند.

در این مقاله سعی داریم به مقایسه دو نوع مختلف از این ظروف ( پلاستیکی و مقوایی ) بپردازیم.

اگر بدانید تجزیه پلاستیک می تواند 300 سال محیط زیست را به زحمت بیاندازد! و حتی روی تغییرات ژن انسان در نسل های بعد اثر گذار باشد ، بازهم هر روز بیشتر از قبل از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده می کنید ؟

اگر بدانید با قراردادن غذای داغ داخل این ظروف چه میزان از خطر ابتلا به سرطان را وارد بدن خود و دیگران میکنید، چه ؟ آیا همچنان به استفاده از آن ها ادامه خواهید داد؟

همه ی ما در برابر حفظ سلامتی خود و آیندگان مسئولیم . اما اگر یک رستوران ، کترینگ یا کارگاه قنادی دارید میتوانید حتی بیشتر از دیگران به فکر نجات بشر از شر پلاستیک باشید! چگونه؟

در این مقاله راهکارهایی برای جایگزینی ظروف یک بار مصرف پلاستیکی  پیشنهاد داده‌ایم  که می‌تواند هم پاسخگوی مسئولیت‌ شما در مقابل محیط‌ زیست و جامعه باشد و هم در هزینه های شما کاهش چشم گیری ایجاد نماید.

خرید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

از ظروف یکبار مصرف مقوایی استفاده کنید.

راه حل ساده است .استفاده  از ظروف یکبار مصرف مقوایی جایگزین مناسبی برای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می باشد ، اما چرا؟

امروزه کاغذ به عنوان یک محصول ارزشمند و ضروری ، تبدیل به بخش قابل توجهی از ضایعات قابل بازیافت مراکز اداری ، دانشگاهها ، مدارس و خانه ها شده است .

این کاغذهای بازیافت شده قابلیت آن را دارند تا در یک فرآیند کاملا بهداشتی و مورد تایید اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو ، تبدیل به مقوا جهت استفاده در ظروف یکبار مصرف مقوایی شوند.

بعلاوه کار به همینجا ختم نمی شود و استفاده از روکش های خارجی در سطح این ظروف ، امکان وجود هرگونه خطر آلودگی را از بین می برد .

و به این ترتیب ، شما با تهیه غذا ، یکی از اساسی ترین نیاز های هر انسان ، سلامتی او و محیط زیست را در مواجه با پلاستیک به خطر نمی اندازید. بعلاوه به دلیل تولید این دیس های یکبار مصرف مقوایی در چرخه بازیافت کاغذ ، باعث قطع هیچ درختی هم نمی شوید .

با یک حساب سرانگشتی نیز متوجه می شوید که قیمت ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل ارتباط با صنایع نفتی ، نسبت به ظروف یکبارمصرف مقوایی اصلا مقرون به صرفه نیست و در طول یکسال می تواند تفاوت زیادی در میزان سود و درآمد یک رستوران ، کترینگ و یا کارگاه قنادی ایجاد نماید.

( به خاطر داشته باشید که زمانی ، خط هوایی امریکن ایرلاین ، تنها با حذف یک زیتون از وعده غذایی مسافران ، خود را از خطر ورشکستگی نجات داد، بنابراین در مدیریت هزینه های هرچند کوچک ، برای مجموعه صنایع غذایی خود اهمیت قائل شوید )