داستان کسب و کار شما

داستان کسب و کار نان آوران ایساتیس

داستان کسب و کار

نانوای نمونه کشور

پدر : نصرالله پاشو ، پاشو بابا ، شاگردم نیومده….

نصرالله : چی! صبح شده مگه ؟! می خوایم بریم خونه عزیز؟! اخ جون لباسام کو!

پدر: نه بابا صبح نشده که ، ساعت چهاره، شاگردم نیومده باید با من بیای نونوایی!!!

من نصرالله سالار منش مدیر مجموعه نان آوران ایساتیس و کارآفرین برتر نان و شیرینی هستم ، مجموعه من جزء اولین مجموعه ها در ایران هست که به طبخ نون های حجیم ، نیمه حجیم ، شیرینی و حتی پیتزا در یک مکان می پردازه، خدا را شاکرم که در کنار پدرم تونستم این کار آب و اجدادی را از 8 سالگی یادبگیرم و به نحوی که امروزه نیاز مردم هستش انجام بدم.

داستان کسب و کار من از آن جایی شروع شد که…

برای من نون مثل بقیه آدم ها فقط نون نبود یه چیزی مثل ناموس ، مثل هویت یا اصل و نصبی که نسل به نسل چرخیده باشه و الان تو دستای من باشه ، من خودمو موظف میدونستم که برای حفظ این اصالت خاندانی تلاش کنم و امانت دار خوبی باشم.

شروع کردم…

با وجود سن کمی که داشتم  طی 10 سال بعد از دوران سربازی از سال 1370 تا سال 1380 در کنار پدرم و دیگر بزرگان بلاخص دوست بزرگوارم جناب آقای مهندس اسماعیلی تمام علوم و فنون نانوایی را یادگرفتم و با اندک سرمایه و در واقع با 200 تا تک تومنی و بدون هیچ کمک مالی و تنها با تلاش و پشتکار خودم تونستم یه نانوایی کوچیک بزنم و با دوتا شاگرد کارخودمو شروع کنم.

 در سال 81 نانوایی سنتی زدم …

شبانه روز سخت تلاش کردم هر روز صبح ساعت 3:30 بیدار میشدم و تا شب ، تا زمانی که مردم نیاز به نون داشتن تو نونوایی میموندم که به هدف های بزرگی که در این راه داشتم برسم،هدف من داشتن یه نانواییه بزرگ تر در یه جای بهتر نبود!

هدف من راه اندازی سیستم نان های حجیم و نیمه حجیم بود ، چرا که امروزه نیاز مردم و ذائقه نسل های جدید به این سمت کشیده شده.

در سال 94 مجموعه ای که ،آرزوشو داشتم احداث کردم.

ولی هیچ گونه آگاهی در زمینه ، نون های فانتزی و نون های حجیم شده نداشتم ، اما ، دوست داشتم که طبخ این نون ها را به مجموعه خودم اضافه کنم.

از دوست گرامیم مهندس اسماعیلی که خود مدیر مجموعه سیمین نان هستش ، خواستم که منو به عنوان شاگرد در مجموعه خودش قبول کنه ، با وجود این که موسسه و نونوایی خودمو داشتم ولی به مدت 3 ماه در موسسه ایشون کار کردم و تمام فرایندی که در تولید نون های حجیم و نیمه حجیم که طی 10 سال کسی باید یادبگیره، را یادگرفتم و امروزه در مجموعه خودم ، در نان آوران ایساتیس ، 80 نوع نون طبخ میکنم.

 طی مدت کوتاهی به اروپا رفتم!

با این تفکر که چه طور میشه در یک مکان به طبخ نون سنتی ، نون فانتزی ، شیرینی و حتی پیتزا پرداخت چرا که تفکیکی وجود نداره و پایه اصلی طبخ همه این ها همان خمیر و آرد هستش.

بنابراین با تحقیقاتی که انجام دادم تونستم نان آوران ایساتیس را اون طور که میخواستم گسترش بدم.

توصیه من ، به تمام کسانی که میخوان وارد این شغل بشن اینه که به مدت 6ماه الی یک سال خودشون تمام کارهای که در نونوایی و در یک موسسه نون حجیم و نیمه حجیم باید انجام بشه را انجام بدن. به این فکر نباشید که تنها با داشتن سرمایه میتونید جایی را احداث کنید ! اگر شما تجربه ای در این کار نداشته باشید به هیچ وجه نمیتونید حتی نیرویی که برای کار نیاز دارید را تعلیم بدید،تنها تجربه و پشتکار میتونه شما را به هدفی که میخواید برسونه.

بزارید یه مثال براتون بزنم:

یه درختی به نام بامبو در چین وجود داره زمانی که دانه این درخت کاشته میشه تا 5 سال سر از خاک بیرون نمیاره و کشاورز باید به اون رسیدگی کنه ، آب ، کود … و منتظر بمونه تا نتیجه زحماتشو ببینه ، وقتی که این دانه سر از خاک بیرون میاره در عرض 6 هفته 30 متر قد میکشه! شما هم باید تلاش کنید و منتظر قد کشیدن مجموعه خود باشید.

در آینده نه چندان دور منتظر احداث یک موزه نان در ایران باشید.