داستان کسب و کار شما

داستان کسب و کار فست فود سید

فست فود سید

حسین بابا ، سفارش این میزو آماده کردی؟ مشتری رو خیلی منتظر نذار………..عجله کن
من سید مرتضی میرلوحی متولد فلاورجان با 48 سال سابقه در صنف فست فود جزء با تجربه ترین افراد در این صنف می باشم از سال 1350 زمانی که هنوز فست فود در خیلی از خونه ها باب نشده بود و مثل الان طرفدار نداشت من به سمت این شغل اومدم و به مدت 10 سال شاگردی کردم در طی این مدتی که شاگرد بودم همیشه از نظر اخلاق کاری و پشتکار بین کسای دیگه نمونه بودم.

در سال 60 مستقل شدم…

ولی با این وجود احساس میکردم تجربه کافی در این زمینه میتونه کمکم کنه که منم مثل خیلی ها به نام خودم یک فست فودی داشته باشم و به یاری خداوند با سرمایه اندکی که داشتم کنار فست فودی که شاگردی میکردم یه مغازه 30 متری اجاره کردم ، و با توکل به خدا و تجربه چند ساله که داشتم شروع کردم .

فست فود سید

 

سعی میکردم هر غذایی که برای مشتری آماده میکنم با کیفیت باشه و حتی با سود خیلی کم این کارو انجام میدادم و بیشتر این برام مهم بود که مشتری ازم راضی باشه و کاری با کیفیت تحویل بدم. 25 سال در همین مغازه 30 متری موندم و به مردم خدمت رسانی کردم.
بعد از این همه سال حسابی مشتری پیدا کردم و مردم میگفتن تو فلاورجون فقط پیتزا سید ، با این وجود مغازه ای که داشتم دیگه جواب گویی مشتری هام نبود تصمیم گرفتم جامو عوض کنم.
یه زمین خریدم و اون طور که میخواستم ساختمش و از همون اول سعی کردم تمام ضوابط بهداشتی را رعایت کنم و یه محیطی بهداشتی و دلنشین برای مشتری هام فراهم کنم

در کنار فست فودی به خاطر این که هیچ گونه تخلفی در این صنف نداشتم 25 سال هم نماینده صنف رستوران ، چلو کبابی  و فست فودی بودم و علاوه بر این 20 سال هم در بین 70  مغازه فست فودی در منطقه، گوشت و مرغ و تخم موغ و مواد اولیه که نیاز داشتند توزیع کردم.

در حال حاضر هم 13 سال در فست فودی خودم ، فست فودی سید با 6 الی 8 شاگرد و به همراه 2 تا پسر هام کار میکنم و فست فود های زیر را طبخ میکنم.

عاشق کارم شدم

انواع همبرگر انواع پیتزا

ژامبون چیز برگر

بانی برگر کوکتل

من در طول این همه سال صافی و صداقت و برخورد خوب با مشتری را سرلوحه کارام قرار دادم و هر روز که وارد مغازم میشم به اندازه روز اول کاریم برام جذاب و دوست داشتنیه و هیچ وقت احساس خستگی نمیکنم و این ها چیز های بود که به من کمک کرد تا در این زمینه بتونم موفق بشم.
با این حال برای کسانی که میخوان وارد این شغل بشن چند توصیه کوتاه دارم…

  • اول این که ، حتما قبل از این که وارد این شغل بشین ، تجربه کسب کنید ، تجربه دیگران نمیتونه بهتون کمک کنه ،حتما خودتون در یک فست فودی کار کنید حتی به مدت کوتاهی.
  • دوم این که به سود کم قانع باشید تا کسب و کارتون برکت داشته باشه
  • سوم این که بدونید مواد اولیه که تهیه میکنید چه طور درست میشه ،حتما از سلامت غذایی که به مشتری میدید مطمئن بشید.