داستان کسب و کار شما

داستان رستوران زنجیره ای اکبر جوجه معروف

رستوران اکبر جوجه

اگر به مازندران اومدید حتما به یکی از شعبه های من یه سری بزنید و جوجه های خوشمزه رستوران های منو امتحان کنید!

نام رستوران من به یکی از برندهای مواد غذایی تبدیل شده است.

اکبر جوجه نام غذایی هستش که من (علی اکبر کلبادی ) به عنوان یک غذا بومی در مازندران با طبخی متفاوت رواج دادم داستان کسب وکار من و رونق گرفتنش از این جا شروع شد که…

حدود 80 سال پیش من و همسرم صنمبر عظیمی در جاده ای که مازندران را به مشهد متصل میکرد قهوه خانه کوچکی زدیم ، آن زمان فقط برای رانندگان و مسافرین گذری چای و صبحانه تدارک میدیدم ،و یا از تخم مرغ  ، مرغ های که در حیاط قهوه خانه پرورش میدادیم برای مسافرین عصرانه آماد میکردیم.

این روند فقط طی یک زمان کوتاهی ادامه داشت و به اسرار و درخواست مسافرین پس از مدتی شروع کردیم به پخت غذاهایی از قبیل چلو جوجه و چلو تخم مرغ.

گاهی هم در سرمای زمستان با کمبود مرغ مواجه میشدیم که به ناچار از کبک به جای مرغ استفاده میکردیم ، ولی در هر حال کیفیت و سالم بودن غذای که به دست مشتری میدادم را حفظ میکردیم.

در اصل آغاز کار ما از سال 1330 از زمانی که مجبور شدیم به خاطر انتقال جاده قدیم به جاده جدید به مکان تازه ای بریم ، بود .جاده شوسه که آن زمان مسیر ارتباطی استانهای مازندران و گلستان بود.

رستوران اکبر جوجه

با پشتکار و اراده قوی شروع کردیم

مشتری هامون روز به روز بیشتر میشدند و ما تا اون زمان تنها 20 پرس غذا طبخ میکردیم ولی با جابه جایی رستوران این تعداد به 2000 پرس رسیده بود.

دلیل رونق گرفتن کسب وکارم و جوجه ای که درست میکردم این بود که از مرغ محلی و رب انار محلی استفاده میکردم این روش طبخ مرغ آن چنان طرفدار پیدا کرد که خیلی از مسافرین به خاطر امتحان غذای من به گلستان میومدنند.

این شد که تصمیم گرفتم در جای جای شمال کشور شعبه های از اکبر جوجه را بزنم. ولی داشتن شعبه های مختلف احتیاج به مدیرت خوب هم داشت تا اون زمان پسرای من به سنی رسیده بودند که میتونستن کنارم باشند از این رو مدیریت شعبه های دیگر را به دست پسرانم دادم و با 500 پرسنل در 11 شعبه خدمت رسانی کردم.

ثبت رسمی اکبر جوجه

اکبر جوجه نام برندی که برای اون زحمت زیادی کشیده بودم ، مورد سوء استفاده قرار گرفته بود و خیلی ها با نام من رستوران زده بودند و غذای بدون کیفیت به مشتری میدادند.

این شد که به پیشنهاد پسر بزرگم محمد رضا در سال 63 نام رستوران اکبر جوجه را رسما به ثبت رسوندیم ولی فقط نام رستورانم نبود بلکه سیروس یکی دیگر از پسرهام کمک کرد که جوجه مخصوص که درست میکنیم را به عنوان یک غذا در بخش “ثبت اختراعات” به ثبت برسونیم

در این راه با مشکل برخوردیم چرا که نام اکبر جوجه مورد استفاده دیگر رستورانها قرار گرفته بود و به یک نام عامه تبدیل شده بود ولی با این وجود تونستیم این نام را به اسم خودم به ثبت برسونیم.

امروزه در چندین شهر مختلف شعبه‌های اکبر جوجه به صورت زنجیره‌ای دایر شدند که همگی دارای مجوز هستند.