آموزش کسب و کار

تاثیر بسته بندی محصول بر برندینگ چیست؟

بسته بندی در بازاریابی

جعبه و بسته بندی لباس محصول است و اولین قضاوت ها توسط افراد در مورد هر محصول از لباس آن آغاز می شود. در اولین قرار خود با افراد مهم چگونه لباس می پوشید ؟

بسته بندی یک عنصر مهم در برندینگ و بازاریابی شناخته می شود که شرکتها ، کارخانه ها و تمام تولید کنندگان برای افزایش توان رقابتی خود در بازارهای داخلی و خارجی از آن بهره می برند.

در این مقاله با پاسخ به چند سوال،به تاثیر بسته بندی بر برندینگ خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید…

بسته بندی با نگاه اول، محصول شما را می فروشد

هر محصولی نیاز به بسته بندی دارد. اگر بهترین محصول را هم تولید کنید اما آن را در بسته بندی شکیل و زیبا به مشتریان ارائه نکنید، یعنی هنوز تمام راه را برای تسخیر قلب مشتریان خود در بازاریابی نرفته اید.

بسته بندی باید به گونه ای باشد که مردم آن را به رسمیت بشناسند و یک هویت برای برند شما ایجاد کند، بسته بندی به همراه مواردی مثل طرح و نام تجاری و کیفیت به نحوی با هم ترکیب می شوند تا به محصول شما اعتبار ببخشند و کارایی آن را اثبات کنند. اما چگونه؟

اصولا بسته بندی چند تاثیر مفید را برای برند شما ایجاد می‌کند!

هویت برند : بسته بندی و طراحی آن میتواند در جذب مشتریان و ایجاد یک نام تجاری در بازار شلوغ امروزز موثر باشد.

 ارتباط برقرار ساختن : بسته بندی یک بخش اصلی ایجاد ارتباط بین یک نام تجاری و کاربر نهایی است، در برخی موارد ، تا مدت ها پس از فروش این ارتباط و اعتماد برقرار می ماند.

افزایش فروش: بسته بندی نقش مهمی در جذب مصرف کنندگان نسبت به هر محصول ایفا می کند و میتواند با پارامترهایی از قبیل: رنگ، مواد، طرح و سایر مشخصات ، بر تصمیم خریدار اثر می گذارد.

بسته بندی سبب ساز اولین ارتباط مستقیم مشتری با برند شماست