آموزش کسب و کار

7 فیلم برتر، که به رشد رستوران شما کمک می‌کند!

فیلم رستورانی

همه ما عاشق تماشای فیلم هستیم. برخی‌ها فیلم‌های کمدی و برخی هم درام، اما بعضی از فیلم ها هستند که روح ما را الهام می‌بخشند و جنبه آموزشی دارند. در این مقاله به معرفی فیلم‌های که مناسب صاحبان رستوران است می‌پردازیم. این فیلم‌ها عملکرد رستوران‌داری در سراسر جهان را به تصویر می‌کشد و به صاحبان رستوران‌ فرصتی فوق العاده برای یادگیری، الهام گرفتن و تعیین اهداف جدید می‌دهد! در ادامه به معرفی فیلم‌های آموزشی رستوران می‌پردازیم.

فیلم Jiro Dreams Of Sushi


این مستند باورنکردنی، “Jiro Dreams Of Sushi” ، جیرو اونو ، مالک 85 ساله Sukiyabashi Jiro، رستوران سه ستاره میشلن در ژاپن را به تصویر می‌کشد. این فیلم فداکاری و علاقه جیرو به غذای سوشی را نشان می‌دهد. درس‌هایی که این مستند به ما می‌دهد، مهارت آشپزی و طریقه ارتباط با مشتری است.

فیلم بنیانگذار


“بنیانگذار” داستانی درباره فروشنده سختکوش اما بلندپرواز ، ری‌کروک است که بنیانگذار یکی از بزرگترین فست فود جهان، مک دونالد شد. در این فیلم نشان می‌دهد که چه طور او توانست رستوران فست فود کوچکش را به برندی بزرگ در جهان تبدیل کند. ری، پتانسیل بالایی در تجارت همبرگر داشت و از هوش تیزبینانه خود برای تبدیل تجارت به یک امپراتوری عظیم استفاده کرد. این یک فیلم ضروری برای صاحبان رستوران است که بسیاری از درس‌های مهم زندگی و تجارت را به آنها می‌آموزد.

مواردی که در فیلم بنیانگذار یاد می‌‎گیرید.

داستان ری‌کروک تجسم کننده مشکلات مشاغل نوظهور و چگونگی پذیرش تغییرات، سازگاری با تغییرات، انتخاب شرکای مناسب و تفکر بزرگ است که می‌تواند در تقویت کسب و کار به شما کمک کند.

فیلم یک خط خوب

در این فیلم با موانعی که زنان رستوران‌دار و یا سرآشپز در رستوران خود با آن روبه‌رو هستند، آشنا می‌شوید، فیلمساز این فیلم، جوانا جیمز، خود دختر یک زن رستوران‌دار است که در این مستند نشان می‌دهد حتی اگر رستوران‌داران و سرآشپزهای زن در این فیلم در حین کار با موانعی روبرو شده‌اند، روحیه و علاقه خود را از دست ندهند، این یک پیام انگیزشی برای زنان در حال تاسیس رستوران می‌باشد.

شب بزرگ


“شب بزرگ” داستان دو برادر ایتالیایی و تلاش آنها برای نجات تجارت رستوران خود را نشان می‌دهد. این فیلم چالش‌های راه اندازی یک رستوران تازه تاسیس در یک محیط سخت و رقابتی را به تصویر می‌کشد. این فیلم مملو از طنز و علاقه برادران به آشپزی ایتالیایی را نشان می‌دهد. این فیلم برای کسانی که در تجارت رستوران مشغول هستند باید تبدیل به یک فیلم ضروری شود.

سفر صد پا

فیلم آموزشی رستوارن “سفر صد پا” رقابت حرفه‌ای بین یک رستوران هندی تازه افتتاح شده و یک رستوران فرانسوی خوب را برجسته می‌کند. در برخورد با تنش بین دو رقیب، این فیلم به شدت بر این واقعیت تأکید دارد که علاقه به غذا فراتر از فرهنگ‌ها و ملیت‌ها است. این فیلم همچنین پشتکار و فداکاری در کار آشپزخانه و اداره رستوران را به تصویر کشیده است.

ویژه امروز

“Today’s Special” درباره سرآشپز خوبی به نام سمیر است که در آرزوی یادگیری غذاهای فرانسوی است اما علی رغم دانش محدودش در مورد غذاهای هندی، مجبور است از رستوران هندی خانواده‌اش مراقبت کند. یک شخصیت مهم و تاثیر گذار او را تشویق می‌کند تا عشق خود را از طریق هنر آشپزی هندی دوباره کشف کند و به او کمک می‌کند تا کسب و کار شکست خورده خود را به یکی از پر جنب و جوش‌ترین رستوران‌های مهم تبدیل کند. در میان درگیری‌ها و رشد شخصی، این فیلم به ما یاد خواهد داد که”هرگز نگویید هرگز”

راتاتویی


«راتاتوی» انیمیشنی درباره موش صحرایی به نام رمی است که در آرزوی سرآشپز شدن است و سعی می کند با کمک یک انسان به هدف خود برسد. این فیلم زیبایی هیاهوی کار در آشپزخانه شلوغ رستوران را به تصویر می‌کشد و این پیام را می‌رساند که هرکس می‌تواند آشپزی کند، و با وجود مشکلات، همیشه زمینه‌ای برای یافتن نقاط قوت و تمرکز بر رسیدن به اهداف وجود دارد. این فیلم همچنین کارآفرینانی را که علاقه زیادی به آشپزی دارند تشویق می‌کند که وارد تجارت رستوران شوند و دنیای آشپزی را کشف کنند.

این هفت فیلم آموزش رستوران با الهام گرفتن از داستان‌ها واقعی به شما کمک می کند روحیه خود را آشپزی بالا ببرید. از این فیلم ها الهام بگیرید و در راه موفقیت پیش بروید!

این مقاله برگرفته از مقاله Our Top 10 Movie Picks That Will Inspire Every Restaurant Owner می باشد.