برندهای بزرگ

از چه نوع بسته بندی برای فست فود استفاده کنیم؟

بسته بندی فست فود

هر چیز که در مورد بسته بندی فست فود باید بدانید:

بسته بندی فست فود اولین چیزی است که در پیش روی طرفداران این محصول قرار میگیرد.
با نوآوری در خلق یک بسته بندی فست فود ،که متفاوت در جنس و خلاقانه در طراحی و ظاهر باشد ،سریعتر به چشم خریدار می آیید و مسیر پیشرفت و ترقی را راحتتر طی‌ میکنید.
همچنین داشتن کیفیتی بالا و ظاهری متفاوت و در عین حال مجذوب کننده در بسته بندی، سبب ارتقاء کیفیت محصول و برند و تشویق بیشتر مشتری برای خریدمیشود ، زیرا خریدار آن را به خاطرش می‌سپارد و چراغ سبزی در ذهنش برای نام برند شما روشن نگه می‌دارد.

مزایای یک بسته بندی فست فود ایده آل :

  •  کمک به بازاریابی بهتر وجذب مشتری بیشتر برای برند.
  • اگر از مقوای بهداشتی ساخته شده باشد،ضامن ماندگاری کیفیت غذا و حفظ عطر و طعم آن است.
  • بسته بندی فست فود باید عایق دما باشد و از غذا در برابر تغییرات شیمیایی (سرما و گرما)  محافظت کند.
  • جنسی مقاوم نسبت به وزن محصول باشد تا در حمل و نقلش مشکلی ایجاد نشود و در برابر ضربات فیزیکی ناگهانی به جعبه تا حدی مقاومت کند (پاره نشود، نشکندو..).
  • جعبه به گونه ای باشد که حمل و نقلش آسان و بی دردسر باشد.
  • الگو جعبه فست فود بایدبه گونه ای طراحی شود که امکان دسترسی راحت به داخل و خارج کردن دست و غذا از جعبه ممکن باشد.

در بسته بندی فست فود به نکاتی زیر باید توجه کرد:

  • استفاده از یک آرم یا لوگو اختصاصی با ظاهری ساده و در عین حال جذاب برای انتقال پیام برند به ببینده.
  • اطلاعات برند شما نشان دهنده هویت شما می باشد پس اطلاعاتی مانند : نام برند ،‌لوگو ،‌تلفن ،‌آدرس بسیار واضح و گویا روی درب بسته بندی فست فود قرار بگیرد.
  • اغراق نکردن در  طراحی بسته بندی ،در واقع طراحی روی جعبه و محصول درون جعبه از لحاظ ظاهری و کیفیت یکی باشند.
  • بسته بندی فست فود باید داری ویژگی های بصری منحصربه فردی باشد که از سایر بسته بندی های مشابه متمایز باشد ودر ذهن مشتری نقش ببندد.
  • رنگ اولین چیزی است که در بسته بندی باعث انگیزه و تشویق بیشتر مشتری میشود پس بایداز رنگ های پر انرژی و اشتها آور و در بسته بندی فست فود استفاده کرد.
  • بسته بندی فست فود باید دارای سایز و اندازه  معین باشد ،‌زیرا سبب میشود غذا بهتر سرو شود و عواقبی همچون سرو بیشتر (ضرر مالی برای برند) و یا سروکمتر ( نارضایتی مشتری نسبت به حجم غذا) بسیار کمتر شود.

 چند نمونه ازبسته بندی فست فودهای برتر جهان:

 برند مک دونالد:

این فست فودی توسط Richard   و Maurico McDonald s در کالیفرنیا در سال ۱۹۴۰  با عنوان مک دونالد تاسیس شد که جزء بزرگترین فست فود زنجیره ای در جهان است و ۳۵۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور در جهان را داراست .

این برند برای کاهش مواد بازیافتی محصولات خود را ازکاغذی فشرده وضد تخریب محیط زیست میسازد.

یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت مک دونالد در بازارهای جهانی، استفاده از بسته بندی هایی با طرح های متنوع است، در واقع این برند طراحی قالب و همیشه یکسانی ندارد. به همین جهت هر وقت که گمان می کنند میزان جذابیت طراحی برای جذب مشتری و فروش کاسته شده از تیم طراحی بسته بندی، طراحی های جدید طلب میکنند تا روانه بازار کنند.

همچنین این برند برای جذب بیشتر مشتری و انتقال انرژی به آنها از رنگ های پرشور و جذابی همچون قرمز، زرد،سبز،بنفش،آبی و… استفاده میکند.

منو مک دونالد شامل:

  • ساندویچ مرغ
  • دسر
  • نوشیدنی غیرالکلی
  • سیب زمینی سرخ کرده
  • همبرگر

تغییرات بسته بندی فست فود مک دونالد:

برند معروف KFC:

این برند بزرگ آمریکایی اولین گزینه هائز اهمیت در بسته بندی خود را، سهولت وسرعت در بسته بندی و همچنین استفاده از موادی بدون آسیب رساندن به طبیعت میداند.
سرهنگ هارلند سندرز مدیر kfc که این روز ها او را سرهنگ دوم کنتاکی می نامند، بسته بندی فست فود رابه مواد قابل بازیافت تبدیل کرد، و آن هم استفاده از جعبه های مقوایی و کاغذی در زنجیره غذایی خود بود.زیرا مقرون به صرفه و سبک تر از هر ظرف دیگری برای سرو  فست فود می باشد و علاوه برآن در کمتر از چند ماه در طبیعت بازیافت می شوند.

او با جایگرین جعبه های مقوایی ۱۴۰۰ تن ضایعات غیر قابل بازیافت را کاهش داده است.

غذاهای اصلی Kfc شامل :

مرغ سرخ شده _ برگر مرغ _ انواع فینگرفود

بسته بندی فوم:

kfc ازابتدای تاسیس شعبه خود از ظروف استریو فوم برای بسته بندی فست فود استفاده کرد و به مرور زمان به دنبال بسته بندی راحت تر و سالم بود.

بسته بندی سفالی:

ظروف سفالی جایگزین ظروف استریو فوم شد.ولی این ظروف هم او را در برابر مشتریان زیادی که داشت متقاعد نکرد.

بسته بندی خوراکی:

بسته بندی های خوراکی از طرح های ویلی وونکا بود که در سال 2015 در رستوران های KFC رواج پیدا کرد. تولید لیوان های قهوه خوراکی توسط این شرکت که از جنس بیسکوییت و شکلات سفید مقاوم در برابر گرما هستند، راه حلی ایده آل برای مشکل افزایش تولید زباله بود. تولید این لیوان ها همچنین پاسخی به درخواست مشتریانی بود که نگران حفظ محیط زیست بودند

بسته بندی یکی از عوامل بسیار مهمی است که در جذب مشتری موثر است، همچنین بسته بندی باید به گونه ای باشد که پاسخگوی نیازهای مختلف مصرف کنندگان باشد مانند: ابعاد و اندازه مناسب ،دسترسی آسان به درون بسته بندی و استفاده از محصول ، جابجایی راحت و بی دردسر (کوچکی یا بزرگی بیش از اندازه) .