درباره محصولات ملک مقوا

انواع مقوا | مقوای ایندربرد در صنعت چاپ و بسته بندی

انواع مقوا

همان طور که همه میدانیم یکی از کاربرد های مقوا به کار گیری برای بسته بندی محصولات می باشد ، اما هر محصولی را میتوان با هر مقوا و با هر بسته بندی به مشتری ارائه کرد؟

این سوالی است که ما در این مقاله و مقاله هایی که در آینده منتشر می شوند به آن پاسخ میدهیم.

تولید مقوا برای تامین نیازهای مختلف مشتری ها رشد پیدا کرده است ، یکی از مقوا هایی که در صنعت بسته بندی به مراتب جایگاه خوبی پیدا کرده است مقوای ایندربرد بهداشتی می باشد.

مقوای ایندربرد (inderboard)

این جنس مقوا به عنوان یک نوع مقوای بهداشتی شناخته میشود که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت می باشد . مقوای ایندربرد با روکش های مختلفی اعم از CRB تولید میشود که 90 درصد تولید این روکش هم از کاغذ قابل بازیافت می باشد ، در جدول زیر به کاربرد های مقوای ایندربرد در بسته بندی های مختلف اشاره شده است.

انواع کاربرد های مقوای ایندربرد

این مقوا از گرماژ 200 گرم تا 450 گرم تولید میشود که به دلیل مقاومت مناسبی که دارد چاپ روی آن راحت انجام می شود . مقوای ایندربرد از مواد قابل بازیافت و تجدید پذیر تولید میشود که سازگار با محیط زیست می باشد .

در حال حاضر ایران در این زمینه هیچ تولید ندارد . آنچه موجود است واردات از بقیه کشور ها می باشد نمونه ای از چند شرکت بزرگ که به تولید این جنس می پردازند عبارتند از:

 شرکت هانسول (hansol):  شرکت خوشه ای کره که در زمینه کاغذ سازی ، صنایع شیمیایی و …فعالیت دارد )

شرکت اسبی (white horse ): یک شرکت در ایالت متحده است که به تولید ایندربرد می پردازند.

این مقوا قابلیت خم شدن بدون افتادن جای ترک و شکستگی را دارد و هر چه ضخیم تر باشد درجه مرغوبیت و تحمل وزن آن بالاتر می رود.

مجموعه ملک مقوا با توجه به امکانات تولید ، می تواند محصولات اختصاصی با نام برند شما را از جنس مقوای ایندربرد مثل انواع کاور قیف وافل بستنی، جعبه کنتاکی، جعبه همبرگر، جعبه سیب زمینی سرخ کرده و … تولید کند.