درباره محصولات ملک مقوا

با انواع مختلف کارتن و مصارف آن آشنا شوید.

انواع مختلف کارتن ومقوا

برای اولین بار جعبه های کارتنی در سال 1985 در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت .این جعبه ها در حمل و نقل دریایی کاربرد زیادی دارد چون کارتن گران نیست و برای مصارف داخل کشتی مقرون به صرفه است و نکته حائز اهمیت ، قابل بازیافت بودن کارتن و مقوا است که به مرور زمان برای استفاده در مصارف مختلف رواج پیدا کرد . ابتدای این مطلب را با یک سوال شروع میکنیم.

شما در مورد اجزا و عواملی که یک محصول مقوایی را تشکیل می دهند می دانید ، اما در مورد انواع مختلف کارتن چطور ؟

اولین واکنش شما میتواند این جمله باشد که من فکر و ایده ای درباره انواع کارتن ندارم .این مقاله می تواند چشم شما رو نسبت به انواع کارتن و شکل بسته بندی ها باز کند.

ورقه فیبر موج دار چیست؟

کارتن یک جعبه عمومی است که برای ذخیره انواع کالا ها استفاده می شود  .اگرچه زمانی که مردم درباره کارتن صحبت می کنند اولین تصویر ذهنی آن ها از ورقه فیبر چین خورده است . این نوع ورقه از چسبیدن تخته های صاف کاغذ بروی تخته فیبر کاغذ ساخته شده است .

 انواع کارتن:

کارتن سینگل 

کارتن سینگل دوجداره

 کارتن دوجداره

کارتن سینگل : این نوع مقوا دوام و پایداری انواع دیگر ورقه های فیبر چین خورده را ندارد . اگرچه از لحاظ قیمت ارزان تر ولی برای بسته بندی محصولاتی که وزن بالایی دارند مورد استفاده قرار نمیگیرد.

کارتن سینگل دوجداره : این محصول مورد استفاده در استایل های گوناگون می باشد که به شرح زیر است.

C-Flute | سی فلوت : یک نوع محصول سینگل همه کاره ، مقاوم دربرابر وزن های مختلف است . که با ضخامت های 3 الی 16 اینچ تولید میشود.

B-Flute | بی فلوت : برای محافظت از محصولات کوچک و جعبه های با ضخامت کم کاربرد دارد . داری 8/1 اینچ ضخامت است .

E-Flute | ای فلوت : مقاوم در برابر چین خوردگی ، عالی برای چاپ و برای تولید جعبه های کوچک مثل جعبه پیتزا مورد استفاده قرار میگیرد که دارای ضخامت 32/3 اینچ  است.

F-Flute | اف فلوت : قابل استفاده برای همه ی جعبه های خاص و جعبه کفش می باشد . دارای ضخامتی 16/1 اینچی می باشد.

R-Flute | آر فلوت : جایگزین جدیدی برای  کارتن بی فلوت می باشد . ضخامتی مشابه آن دارد ولی میتوان از امکانات چاپ بر روی آن استفاده کرد.

کارتن دوجداره : مقاوم دربرابر شکستن و قابل استفاده برای ظروف صنعتی و قابلیت جایگزینی بجای جعبه های چوبی را دارد .

انواع کارتن و مقوا

وقتی در مورد انواع مختلف کارتن صحبت می کنید سوالات زیر را از خود بپرسید .

قیمت مهم تر است یا دوام و پایداری محصول ؟

اگر شما نگرانی در مورد قیمت دارید کارتن سینگل ، بهترین انتخاب است . اما این را به یاد داشته باشید که احتمال دارد در هنگام وزن بالای محصول ، پشتیبانی و محافظت کاملی از محصول شما را انجام ندهند . یک مقوای با دوام نه تنها می تواند محافظت بیشتری از محصول شما را داشته باشد بلکه در نگه داشتن هوای خنک در جعبه و هوای گرم نیز تاثیر به سزایی دارد .

این مقاله بر گرفته از مقاله Different Types of Cardboard می باشد که توسط مترجم تیم توسعه بازار ملک مقوا انجام گرفته است.