آموزش کسب و کار

چک لیست راه اندازی رستوران

راه اندازی رستوران لوکس

11 مورد اصلی برای نوشتن چک لیست راه اندازی رستوران

تبریک می گویم! اگر به این مقاله راه پیدا کرده اید، حداقل تا حدودی در زمینه راه اندازی رستوران جدی هستید. بنابراین، ما رسماً شما را به نوشتن چک لیست راه اندازی رستوران درست و صحیح راهنمایی می‌کنیم.

صنعت رستوران بدون شک یک بیزنس بسیار پردرآمد است که اگر این کار را درست انجام دهید در آن موفق می‌شوید. از آنجا که قبلاً تصمیم گرفته اید که می خواهید یک کار رستوران داری راه اندازی کنید ، مهمترین چیز شما این است که چگونه یک چک لیست راه اندازی رستوران بنویسید ،تا چیزی را از دست ندهید. در این مقاله مواردی وجود دارد که می‌توانید شما را به خوبی در مورد راه اندازی رستوران راهنمایی کند.

تصمیم بگیرید که چه نوع رستورانی میخواهید احداث کنید؟

داشتن یک ایده ابتکاری به طور خودکار تصویر شما را در نظر مشتریان ارتقا می دهد و رستوران شما را به مقصد مهیج تری تبدیل می کند. از این رو ، قبل از نهایی کردن ایده مفهوم رستوران ، تحقیقات درستی در بازار انجام دهید. سعی کنید و بدانید این روزها غذاهای مورد علاقه مشتریان که مد نظر شما کدام هستند که توسط رستوران دارها به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد چیست. آنهایی را انتخاب کنید که تعداد زیادی رستوران روی آنها کار نکرده است. با این حال ، اگر ایده یا مضمون خاصی توسط سایر رستوران داران آگاهانه نادیده گرفته شده است ، دلیل آن را پیدا کنید. شاید آن منطقه و مخاطب برای آن مفهوم مناسب نباشد. انجام تحقیقات بازار برای جلوگیری از شکست احتمالی ضروری می شود. مشخص کنید که میخواهید رستوران لوکس، رستوران سیا ر،ستوران سنتی و یا رستوران بیرون بر راه اندازی کنید

یک برنامه تجاری قابل اجرا پیاده سازی کنید

شما باید یک برنامه عالی برای رستوران خود داشته باشید. بدون داشتن یک برنامه مناسب، نمی‌توانید رستوران خود را پیش ببرید، نوشتن برنامه تجاری مناسب شامل: جذب سرمایه گذاران، مشخص کردن بودجه مناسب، ایجاد یک منوی جذاب، داشتن یک آشپز حرفه ای، استخدام تعداد مورد نیاز پرسنل و موارد دیگر است. از این رو، ایجاد یک طرح تجاری اولین قدم شما برای تحقق رویایتان خواهد بود.

چگونه بیزنس پلن فست‌فود بنویسیم؟

محل و موقعیت رستوران خود را مشخص کنید.

این مهمترین نکته‌ای است که باید هنگام راه اندازی یک رستوران لوکس در نظر بگیرید. رستورانی با مفهوم درخشان اما در مکانی نامناسب به سختی رونق خواهد گرفت. از این رو، هنگام نهایی کردن تصمیم خود، مطمئن شوید که در کدام قسمت منطقه رستوران شما بهترین نتیجه را دارد. مکانی را انتخاب کنید که بتوانید مخاطبان هدف خود را به راحتی پیدا کنید. به عنوان مثال، راه اندازی یک رستوران غذای خوب و به جای باز کردن آن در یک مکان شیک و شرکتی، آن را در یک خیابانی که در آن دانشگاه وحود دارد باز کنید، این بزرگترین اشتباه شما خواهد بود. به این دلیل که دانشجویان در چنین مناطقی اقامت دارند و معمولاً به رستوران های گران قیمت مراجعه نمی‌کنند.

این نشان می‌دهد که تأسیس یک رستوران در منطقه ای که به راحتی قابل دسترسی باشد و در آن بتوانید مخاطبان هدف خود را به راحتی جذب کنید مهم است.

مجوزهای خود را دریافت کنید

این یکی از مهمترین مواردی است که باید هنگام نوشتن چک لیست راه اندازی رستوران به آن توجه کنید. انواع مختلفی از مجوز های کسب و کار و مجوز بهداشت و … و هزینه آن ها را در نوشتن طرح تجاری در نظر بگیرید.

یک تحقیق جامع در بازار انجام دهید

بدون داشتن درک روشنی از بازار در مناطق اطراف، به سختی می توانید برتری خود را نسبت به رقبای داشته باشید. از این رو شما باید بدانید که کدام رستوران ها عملکرد خوبی دارند و کدام یک نه ، و دلیل اصلی موفقیت یا شکست رقبا در بازار چیست. درک جامع از چگونگی عملکرد رقبا در بازار به شما کمک می کند تا طبق آن برنامه ریزی کنید تا هنگام شروع کار رستوران از آنها فاصله بگیرید.

هزینه های راه اندازی رستوران را بررسی کنید

مرتب سازی امور مالی یکی از موارد قابل توجهی است که باید هنگام راه اندازی رستوران بدانید. غالباً مردم برای افتتاح رستوران بودجه کنار می گذارند ولی به سرمایه درگرد آن فکر نمی کنند. معمولاً 1-2 سال طول می کشد تا یک رستوران شناخته شود. بنابراین ، هنگام راه اندازی رستوران باید سرمایه لازم برای احداث رستوران و سرمایه در گردش جداگانه داشته باشید. ورود سرمایه گذاران یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید زیرا بدون پول شما قادر به اداره امور خود نخواهید بود.

به فکر استخدام بهترین کارکنان باشید و آنها را به خوبی آموزش دهید.

اگر پرسنل عالی در رستوران نداشته باشید رستوران شما ناقص خواهد بود. سعی کنید، یک سرآشپز بسیار باتجربه تهیه کنید که بتواند آشپزخانه شما را به صورت یکپارچه اداره کند. شما باید به دنبال افراد برجسته در رستوان خود باشید ، از رسانه های اجتماعی برای گرفتن نیروی خوب کمک بگیرید.

کار شما فقط با حضور بهترین کارکنان در رستوران خاتمه نمی‌یابد، شما باید آنها را به خوبی آموزش دهید. هر چند وقتی یک بار جلسه ای برای هماهنگی بین پرسنل خود داشته باشید و از آن ها بخواهید که در زمنیه فعالیت خود مطالعه داشته باشند تا به خوبی در حرفه خود رشد پیدا کنند و به شما در ا فزایش فروش کمک کنند.

عوامل تاثیر گذار در موفقیت رستوران

به فکر طراحی یک منوی هوشمند باشید.

یک منو چهره رستوران شما خواهد بود. همچنین نقش مهمی در سود شما دارد.یک منوی خوب طراحی شده، نه تنها باید جذاب باشد و باعث سفارش بیشتر مشتری شود بلکه باید قیمت مناسبی نیز داشته باشد تا هزینه غذای شما پایین باشد و سود شما زیاد باشد. از این رو ، توصیه می شود که سرآشپزها و مشاوران مناسبی داشته باشید که به شما در پیش بینی منو کمک کنند.

لیست تجهیزات مورد نیاز را آماده کنید.

ابتدا در مورد راه‌اندازی رستوران خود تصمیم بگیرید ، چه چی‌هایی می خواهید در رستوران خود ارائه دهید و از چه تعداد مشتری به طور همزمان پذیرایی می کنید ،ر ا مشخص کنید و بسته به آن می‌توانید برای تجهیزات هماهنگی انجام دهید. سپس می توانید تحقیقات بازار را انجام دهید که در آن می توانید بهترین تجهیزات را با قیمت های مقرون به صرفه تهیه کنید.

یک افتتاحیه بزرگ داشته باشید.

افتتاحیه شما اولین ورود رسمی شما به بازار خواهد بود.

شما تحت هیچ شرایطی نمی توانید در این روز اشتباه کنید. سعی کنید از خانواده و دوستان خود استقبال کنید، به آنها اجازه دهید غذاهایتان را امتحان کنند و نظر بدهند این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا همیشه بهتر است از شخص ثالث قبل از ارائه غذا به دیگران نظر بگیرید. پس از دریافت نظرات از آنها، می توانید تغییرات لازم را انجام دهید و برای افتتاحیه بزرگ آماده شوید. در روز افتتاحیه اصلی می توانید یک گروه موسیقی یا نوازنده مشهور را بیاورید ، تخفیف بدهید ، مخصوصاً یک نوع غذای رایگان پیشنهاد دهید و …

بازاریابی کنید.

تا زمانی که رستوران خود را به خوبی بازاریابی نکنید ، نمی توانید در چشم مشتریان باشید. به بازاریابی آنلاین و آفلاین بپردازید. صفحات رسانه های اجتماعی را برای رستوران خود ایجاد کنید . اجرای کمپین های بازاریابی روش هیجان انگیز دیگری برای جلب نظر مشتریان است. قبل از افتتاح ، می توانید یک دکه در مقابل رستوران خود ایجاد کنید که در آن می توانید نمونه های رایگان را به مقدار کم برای رهگذر توزیع کنید تا آنها را با مواردی که از رستوران شما انتظار دارند آشنا کنید. تهیه یک استراتژی جامع بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا راهی طولانی در صنعت ایجاد کنید.

برای اطلاعات بیشتر: روش‌های موثر بازاریابی رستوران

این عوامل اصلی را در راه اندازی رستوران لوکس خود انجام دهید و با نوشتن بیزینس پلن رستوران مسیر پبش رو برا برای خود هموار کنید

این مقاله برداشتی آزاد از مقاله How To Start A Restaurant Checklist می‌باشد