آموزش کسب و کار

روش های موثر بازاریابی رستوران

افزایش فروش رستوران

استراتژی بازاریابی رستوران برای افزایش درآمد

استراتژی های بازاریابی رستوران پیچیده و همیشه در حال تغییر هستند، اما استفاده از استراتژی های خلاقانه ، که توسط اطلاعات مربوط به مشتریان و عملکرد رستوران شما ارائه می شود ، می تواند به بازاریابی رستوران کمک کند تا درآمد جدیدی کسب کند.

بازاریابی رستوران در دنیای دیجیتال که به طور مداوم در حال تغییر است ، خصوصاً در کنار مدیریت روزمره رستوران ، می تواند چالش برانگیز باشد ، اما بازاریابی رستوران هم برای حفظ مشتری های فعلی و هم برای حفظ رشد طولانی مدت سالم ضروری است.

در هنگام شروع یک کمپین بازاریابی ، ابتدا درک مخاطبان هدف خود ضروری است. آیا شما برای  جوانان یا خانواده های دارای بچه بازاریابی می کنید؟ به یاد داشته باشید که گروه های مختلف چگونه به تبلیغات مختلف پاسخ می دهند. با درک مخاطبان، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام برند شما به وضوح توسط مشتریان هدف شنیده می شود و منابع بازاریابی خود را هوشمندانه خرج می کنید.

به صورت آنلاین سفارش بگیرید

در حالی که مشتریان خواستار شخصی سازی و انعطاف پذیری بیشتر در سفارش خود هستن بزرگترین تغییر سفارشات ، ایجاد ارتباط با خدمات تحویل رستورانها برای افزایش درآمد است. به مشتریانی که بصورت آنلاین سفارش داده اند بیشتر از مشتریانی که مراجعه نکرده اند به یک رستوران مراجعه می کنند و رستوران ها از دیده شدن در برنامه های تحویل و وب سایت ها بهره مند می شوند.

 منوی خود را حرفه‌ای طراحی کنید

از آنجا که منوی شما یکی از قابل مشاهده ترین موارد بازاریابی در رستوران است ، حفظ یک منوی مرتبط و سودآور برای خط اصلی شما ضروری است. ایجاد منوها مستلزم تعادل سودآوری و محبوبیت است که براساس داده های دقیق و در زمان واقعی انجام می شود.

محتوای تولید شده توسط کاربر را در بازاریابی رستوران به کار بگیرید .

شما احتمالاً قبلاً مشتریان وفاداری داشته اید که تصاویر زیبایی از غذای شما را می گیرند. این “محتوای تولید شده توسط کاربر” ، که بصورت آزادانه در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود ، یک نوع ار تبلیغات ارزشمند رایگان است. با استفاده از مشتریان وفادار به عنوان “تأثیرگذار” ، مشتریان موجود را حفظ می کنید و همچنین برای مشتریان بالقوه تبلیغ می کنید که تمایل به مشاهده تصاویری از اعتماد مشتریان شما دارند.

برای جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر ، یک مسابقه در شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید. یک مسابقه عکس از مشتریانی که وعده غذایی مورد علاقه خود را در رستوران شما می خورند ایجاد کنید، که می توانید در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذاریدو در نهایت با دادن جوایزی چون سالاد و یا غذاهای خاص آن ها را تشویق به انجام این کار کنید.

برای افزایش فروش در رستوران از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

میتوان از رسانه‌های اجتماعی مانند Facebook ، Instagram ، Twitter ، Pinterest ، LinkedIn ، Snapchat نام برد اما نیاز نیست شما در همه این شبکه ها حضور داشته باشید .

در عوض ، نکته اصلی این است که درک کنید مخاطبان شما کجا هستند و از کدام شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند شما هم روی آن تمرکز کنید. با تمرکز انرژی بازاریابی خود، بر روی به اشتراک گذاشتن محتوا در جایی که مشتریان شما در حال حاضر هستند ، می توانید بزرگترین راه افزایش فروش شما باشد.

با استفاده از افراد مشهور محلی با وبلاگ‌های بزرگ و یا استفاده از “اینفلوئنسر”های رستوران می‌توانید بازاریابی کنید.

در بازاریابی رستوران متفاوت باشید

شما باید متفاوت باشید! آنچه شما را منحصر به فرد می کند ، غذای خوب ، خدمات عالی شما ، و برخورد متفاوت شماست که میتوانید تمایز ایجاد کند.

عکسبرداری و فیلمبرداری کنید

عکسهای زیبا از غذای شما یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی شماست. قراردادن عکس و فیلم کوتاه از غذا و فضای رستوران در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب می‌تواند به شما کمک کند.

برروی خدمات تمرکز کنید

پرسنل دم درب ورودی رستوران شما و کسانی که با مشتری در ارتباط هستند از مهم ترین افراد تیم شما به حساب می آیند. اطمینان حاصل کنید که مشتری مداری ، خوش آمدگویی و … را کاملاً آموزش دیده باشند.

به صورت حضوری بازاریابی کنید

اکثر افراد می خواهند نزدیک محل کار و یا زدگی خود غذا بخورند، بنابراین تبلیغات در محلی که رستوران شما دایر شده است میتواند برای این دسته از افراد تاثیر گذار باشد.

 در رویداد های خاص مشارکت داشته باشید

برخی تبلیغات را به طور خاص برای جامعه خود ایجاد کنید – تخفیف روز چهارشنبه برای انجمن محله یا یک ساعت خوش برای یک گروه تجاری محلی، گره خوردن رستوران خود با یک رویداد محلی بزرگ یا تجارت محلی دیگر که مشتری مشابهی را به خود جلب می کند ، می تواند مشتریان بیشتری را بدون نیاز هزینه اضافی برای شما به ارمغان آورد.

این مقاله برداشتی آزاد از مقاله 12 creative restaurant marketing strategies for increasing revenue است.