آموزش کسب و کار

بازاریابی رستوران و فست‌فود

راه های افزایش فروش در رستوران

چشم انداز تجارت رستوران با ظهور فناوری دیجیتال، کاملاً دگرگون شده است. دیگر، صاحبان رستوران برای بازاریابی به روش سنتی (دهان به دهان) وابسته نیستند. به نظر می رسد بیشتر رستوران هایی که اخیراً وارد عرصه شده اند از بازاریابی مدرن برای افزیش مشتری در رستوران استفاده می کنند.

در این مقاله تحقیق عمیقی در رابطه با راه های افزایش مشتری انجام شده است که چرا برخی از رستوران ها علی رغم اینکه بهترین غذا را می پزند،ولی مشتری ندارند و دچار ورشکستگی میشوند ، در حالی که برخی دیگر فقط با ارائه غذاهای ساده ​​موفق می شوند. تحقیقات نشان داده است که موفقیت در رستوران فراتر از طبخ خوشمزه ترین غذاها ست. موفقیت در رستوران به استراتژی های بازاریابی وابسته است، تا انتهای این مقاله با ذکر چند نکته شما را با راه های افزایش فروش در رستوران آشنا خواهیم کرد.

1. اجتماعی شوید.

مشارکت در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن چندین عکس از غذاهای لذیذ و شگفت انگیز باعث می‌شوند که افراد بیشتری به سمت رستوارنتان بیایند. اگر می‌خواهید با افزایش مشتری روبه‌رو شوید، پس باید از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی برای افزایش درآمد رستوران خود بهره ببرید. نکته مهم در اجتماعی شدن و سود‌جویی در کسب و کار، ارسال تصاویر غذایی و کلیپ‌های ویدیویی درجه یک است.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، استخدام یک متخصص رسانه اجتماعی به رستوران شما ارزش می‌‌دهد.

Photo of food

2.یک وب سایت بسازید.

داشتن یک وب سایت برای رستوران خود معادل داشتن یک فروشگاه مواد غذایی در هر نقطه از جهان است. اگر می خواهید رستوران شما بزرگ شود،توصیه می کنیم یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید داشتن وب سایت فرصت شما را برای رشد و افزایش فروش در رستوران بیشتر و بیشتر خواهد کرد.با داشتن وب سایت پیدا کردن شما برای مشتری ساده تر میشود،شاید در  دید اول طراحی و راه اندازی یک وب سایت برای شما کار هزینه بری باشد ولی می توانید با حداقل ها شروع کنید و به مراتب گسترش دهید .

به یاد داشته باشید که نتیجه گرفتن از فروش درسایت به صبر و تولید محتوای منظم و ارزشمند وابسته است. برای نتیجه حداقل به یک سال زمان نیاز دارید.

3.از ترفند مسابقه استفاده کنید.

برگزاری مسابقه روش خوبی برای گسترش اخبار مربوط به رستوران شما است. پیشنهاد ما ،هم مسابقه آنلاین است و هم آفلاین.

4.بلاگرها را فراموش نکنید.

امروزه یکی از بزرگترین استراتژیهای بازاریابی استفاده از تبلیغات در مشاغل دیگر است. به عنوان یک صاحب رستوران ، می توانید با برقراری ارتباط با بلاگرها و تأثیرگذاران مواد غذایی محلی، با آنها ارتباط برقرار کنید تا محتوای مربوط به رستوران شما را به اشتراک بگذارند. می توانید به آنها انگیزه هایی مانند وعده های غذایی رایگان بدهید تا برند شما را در بین شبکه هایشان محبوب کنند.

5.بروشور نمی‌خواهید

وقت و هزینه خود را صرف یک آگهی تبلیغاتی عمومی نکنید تا امیدوار باشید که مردم آن را پیدا کنند، آن را بخوانند و به مشتری تبدیل شوند. شما قطعاً نمی خواهید مردم را با بروشورهای خود آزار دهید.

بنابراین توزیع بورشور به صورت هفتگی هم وقت شما را می‌گیرد و هم مشتری شما را آزار می‌دهد و احتمال مراجعه به رستوران شما را کم می کند.

6.به مشتریان وفادار تخفیف دهید

دادن انگیزه کافی به مردم راهی عالی برای تبدیل آنها به مشتری‌های وفادار است. معمولا حداقل 20٪ تخفیف غذا به آنها بدهید. همچنین می‌توانید

پیشنهاد یک پیش غذا و یا نوشیدنی رایگان بدهید.

7.رویداد های بزرگ را فراموش نکنید

شب سال نو، روز ولنتاین، رویدادهای ورزشی و مهمانی های همه اینها فرصت‌های مناسبی برای جذب بیشتر مشتری هستند در این روزها مردم به دنبال مکان‌هایی برای خوش گذرانی هستند سعی کنید بهترین عملکرد را داشته باشید، باز بودن شما در این روزها خود یک تبلغی اثر بخش است.

8.هدیه دهید

اطلاعات مشتریان را از آنها دریافت کنید و در روز تولدشان برای آن‌ها با یک پیشنهاد رایگان پیامک بدهید چیزی مانند پیش غذای ریگان، دسر و حتی کل وعده غذایی.

این کار یک روش عالی برای یادآوری رستوران شما به آنها است و حتی ممکن است دوستانشان را که هنوز غذای شما را امتحان نکرده اند همراه خود بیاورند.

چنر ترفند دیگر

کلاس های آموزش آشپزی، تست نوشینی مخصوص شما و دعوت هنرمندان می تواند جز ترفند‌های استراتژی بازاریابی رستوران باشد.

در نهایت برخی از این ایده ها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای رستوران شما مفید هستند. پس از اینکه متوجه شدید کدام یک مشتری بیشتری را برای رستوران شما جذب می کند، آن را به بهترین نحو انجام دهید.

نکات نهایی در مورد راهکارهای موثر بازاریابی رستوران

موفقیت آنلاین رستوران شما به عملکرد آفلاین شما بستگی دارد. بنابراین فعالیت‌های آفلاین خود را درست انجام دهید، فقط از بازایابی اینترنتی استفاده نکنید بازاریابی آنلاین و آفلاین در کنار هم تاثیر‌گذار است.