آموزش کسب و کار

افزایش فروش تریا و کافی شاپ

افزایش فروش در کافی شاپ و تریا

افزایش فروش در اصنافی مانند تریا و کافی شاپ شامل پیدا کردن مشتریان جدید و وفادار کردن مشتریان قبلی می‌شود. قطعا یکی از مهمترین مهارت ها این است که شما بتوانید محصولات را با کیفیت مورد نظر مشتری به او تحویل دهید.

بنابراین فرض می‌کنیم شما مهارت تولید حرفه ای انواع قهوه، نوشیدنی‌های گرم و سرد، دسر، کیک، بستنی و غیره را دارید. چون هیچ ترفندی برای افزایش فروش محصول بد، وجود ندارد!

ترفندهای افزایش فروش و جذب مشتری در تریا و کافی شاپ

  • به بهداشت فردی و ظاهری پرسنل توجه کنید
  • بهداشت محیطی را رعایت کنید
  • بهداشت را در تمام مراحل تهیه تا تحویل محصول رعایت کنید
  • به مشتریان و همسایگان هدایای کوچک رایگان بدهید
  • از ظروف و بسته بندی اختصاصی برند خود استفاده کنید
  • از بدو ورود با مشتری ارتباط گرم و دوستانه برقرار کنید
  • در طراحی منو تمام اصول را رعایت کرده و آن را به مرور گسترش دهید
  • به دنبال یافتن و اجرای ایده های جذاب باشید
  • مشتریان را تشویق کنید بیشتر خرید کنند
  • در اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا عضو شوید
  • در اینستاگرام و توئیتر، شبکه سازی کنید
  • یک باشگاه مشتریان راه بیاندازید
  • میزبان رویدادها باشید

به بهداشت فردی و ظاهری پرسنل توجه کنید.

تمام پرسنل باید تمیز و آراسته باشند و از لباس و کفش مخصوص و کلاه استفاده کنند. بهتراست برای آنها لباس‌های راحت اما متحدالشکل تهیه کنید.

نظافت ناخن ها، استحمام روزانه، عدم وجود زخم و سوختگی برروی پوست دست و صورت، استفاده از دستکش، استفاده از کلاه برای جلوگیری از ریزش موی سر از نکات مهمی هستند. لباس ها نیز همواره باید تمیز و عاری از هرگونه لکه باشند.

بهداشت محیطی را رعایت کنید

  • از یک دستمال لک دار، هرچند که تمیز باشد، برای پاک کردن میزها و پیشخوان، جلوی چشم مشتری استفاده نکنید.
  • حتی سطل زباله را تمیز نگاه دارید.
  • به کسی اجازه کشیدن سیگار در فضای عمومی ندهید.
افزایش فروش در کافی شاپ و تریا

بهداشت را در تمام مراحل تهیه تا تحویل محصول رعایت کنید

فرایند تحویل هر محصول به مشتری را بازبینی کنید و سعی کنید تمام نکات بهداشتی را در آن لحاظ کنید. برای مثال برای دادن بستنی قیفی به مشتری حتما از کاور کاغذی استفاده کنید.

تجهیزات کافی برای سفارشات بیرون بر داشته باشید، مثلا مشتری چگونه باید 5 لیوان آبمیوه را با خود حمل کند؟ بجای قرض دادن سینی های پلاستیکی از جعبه‌های یکبارمصرف مقوایی مخصوص استفاده کنید.

کاور کاغذی بستنی

به مشتریان و همسایگان هدایای کوچک رایگان بدهید

می‌توانید یکبار در هفته به چندنفر که در همسایگی شما مشغول کار هستند قهوه، آبمیوه یا شربت رایگان بدهید. اینگونه باب دوستی را با آنها باز کنید تا آنها نیز مشتریان بیشتری را به سراغ شما بفرستند.

بعلاوه وقتی که مشتری به صورت حضوری یا غیر حضوری سفارشی را ثبت می‌کند به عنوان هدیه یکی از محصولات جدید خود را به او بدهید تا آن را امتحان کند و نظر او را درباره آن بپرسید. اینکار باعث ایجاد حس وفاداری در مشتری می شود.

از ظروف و بسته بندی اختصاصی برند خود استفاده کنید

کمتر می‌بینیم که کافه‌ای به فکر طراحی و تولید ظروف اختصاصی برند خود باشد. ظروف یکبارمصرف، جعبه ها، کیسه های پلاستیکی، حتی بسته بندی شکلات‌ها می‌تواند به صورت اختصاصی برای برند شما انجام شود. برای اینکار به یک لوگو و رنگ سازمانی نیاز دارید. اگر نگران هزینه آن هستید حتی می‌توانید از تعداد کم مثلا 100 عدد جعبه شروع کنید. با ما تماس بگیرید:

03137483774

در طراحی منو تمام اصول را رعایت کرده و آن را به مرور گسترش دهید

نوشیدنی‌ها و محصولات گران‌تر را در اول منو قرار دهید. بسیاری از افراد وقت یا حوصله خواندن تمام منو را ندارند و به محض رسیدن به اولین نوشیدنی مورد پسندشان، سفارش خود را اعلام می کنند.

زیر هر محصول در منو، مشخص کنید که از چه موادی تشکیل شده است. این اقدام خیال کسانی را که به مواد خاصی حساسیت دارند یا گیاهخوار هستند را راحت می‌کند.

به نوشیدنی و کیک و بستنی کفایت نکنید. سعی کنید میان وعده یا وعده‌های غذایی کوچک را هم در منو خود قرار دهید. انواع کلوچه، بسکوئیت، سالاد، دسر، سوپ، آش، پاستا و فست فود  می‌تواند فروش شما را افزایش دهد.

مشتریان را تشویق کنید بیشتر خرید کنند

مثلا داخل منو یا جایی که در دید مشتری باشد بنویسید که به سفارش های بالای 100 هزارتومان یک فنجان قهوه رایگان می‌دهید. یا در صورت سفارش غذا، می‌توانند نوشیدنی را با 50 درصد تخفیف تهیه کنند.

در اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا عضو شوید.

در اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا عضو شوید تا بتوانید سفارش‌های اینترنتی بگیرید. سعی کنید این سفارشات را با وسواس بیشتر بسته بندی کنید. مثلا با زدن یک برچسب روی آن از خرید آنها تشکر کنید و بخواهید نظرشان را در همان اپلیکیشن به اشتراک بگذارند. افزایش نظرات مثبت به مرور باعث افزایش فروش تریا شما در این اپلیکیشن ها خواهد شد.

در اینستاگرام و توییتر، شبکه سازی کنید

در ایران از این دو شبکه اجتماعی غافل نشوید. در اینستاگرام به تولید محتوای تصویری و تعاملی و در تویئیتر به ارتباط برقرار کردن با افرادی که قبلا درباره رفتن به کافه یا خوردن بستنی خاطره ای نوشته‌اند بپردازید.

یک باشگاه مشتریان راه بیاندازید

باشگاه مشتریان به عنوان یک استراتژی وفادارسازی مشتری افزایش فروش شناخته می‌شود. مثلا شما می‌توانید به مشتریان پرتکرار خود پبشنهاد بدهید که یک کارت عضویت تریا یا کافی شاپ یک ساله تا سقف 500 هزارتومان خرید کرده و فقط 400 هزارتومان بابت آن پول پرداخت کنند. اینگونه شما پول سفارشات یکسال آینده را از او زودتر گرفته‌اید و از طرفی او را ملزم کرده‌اید که حتما به سراغ شما بیاید.

یا به مشتریان خود یک کارت عضویت بدهید و هربار که جمع مبلغ تاریخچه خرید آنها به مبلغ مشخصی می‌رسد به انتخاب خودشان به آنها یک نوشیدنی یا خوراکی رایگان بدهید.

بحث باشگاه مشتریان بسیار گسترده و اثرگذار است اما در این مقاله امکان اینکه بیشتر به آن بپردازیم نیست. حتما در این باره به اندازه کافی تحقیق کنید و به ایده های بیشتر برسید.

میزبان رویدادها باشید

بخشی از فرایند بازاریابی مربوط به موضوع بازاریابی اجتماعی می باشد. اگر کافی شاپ دارید می توانید میزبان یک نویسنده یا هنرمند و طرفدارانش باشید. یا جلسه نقد و بررسی کتاب یا فیلم برگزار کنید. از یک هنرمند دعوت کنید تا چند قطعه موسیقی در کافی شاپ شما اجرا کند. یک روز در ماه میزبان کودکان کار باشید. ایده‌های از این دست بسیار هستند که می‌توانید با تحقیق و همفکری به آنها دست پیدا کنید.