برندهای بزرگ

تاثیر بسته بندی بر برند کوکاکولا چه بود؟

کوکاکولا

برند کوکاکولا یکی از محبوب‌ترین تولید کنندگان نوشیدنی‌ در جهان است که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان مورد استفاده طرفداران خود قرار میگیرد. در حقیقت می‌توان گفت ارائه محصولی که مردم از مصرف آن لذت می‌برند یکی از رمزهای موفقیت اکثر شرکت‌های بزرگ جهان بلاخص کوکاکولا می باشد.
دیوید باتلر (David Butler) مدیر بخش نوآوری شرکت کوکاکولا ، هدف بسته بندی و دلیل برندینگ موفق آن را تولید محصولات از مواد قابل بازیافت و تجدید پذیر می داند که این استراتژِی اجازه میدهد تا وابستگی این شرکت به یک منبع غیر قابل بازیافت کاهش پیدا کرده و رفته رفته از سیستم تولید آن کنار برود. کوکاکولا همچنین تلاش میکند تا اثرات منفی زیست محیطی را با ترویج مواد قابل بازیافت، کاهش دهد. بدین گونه کوکاکولا برای پیشبرد استراتژی بسته بندی خود از دو تصمیم مهم در این راستا غافل نشد و تولیدات خود را بر این اساس انجام داد:

سبک بودن:

استفاده از حداقل مواد مورد نیاز در بسته بندی کوکاکولا به منظوردستیابی به بسته بندی سبک با امکان حمل و نقل راحت تر .

قابلیت بازیافت

استفاده از مواد گیاهی و قابل بازگشت به طبیعت

بسته بندی کوکاکولا

بطری کوکا یا چکش بصری؟

کوکاکولا در صد سال قدمت خود بارها شعار خود را عوض کرده است. آیا شما شعار دوسال پیش این شرکت را بخاطر می آورید ؟ اما بطری های کمرباریک و منحصر به فرد کوکاکولا ، برای همه مردم دنیا آشنا هستند

بطری های کوکاکولا فقط یک بطری نیست .چکشی بصری است که مفاهیمی را به ذهن مخاطب فرو می کند. اگر به تبلیغات کوکاکولا در چند سال اخیر توجه کرده باشید متوجه استفاده پر رنگ تر از این بطری معروف شده اید. بسته بندی بصری این شرکت تنها عاملی است که باعث شده برند کوکاکولا گران قیمت ترین برند دنیا،با ارزش 70 میلیارد دلار باشد.

قدرت این چکش بصری به قدری زیاد بوده است که ، این شرکت به تولید محصولاتی دیگر با الهام از این بطری روی آورده است . در فروشگاه اینترنتی کوکاکولا ، این بند به ارائه محصولاتی مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی و … با هویت بصری بطری و برند کوکا پرداخته است . بعلاوه تولیدات صنایع دستی 5 میلیون زن هنرمند ، با قوطی های کوک ، با حمایت این برند و در این فروشگاه عرضه می گردد.