آخرین خبرها

برندها ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نمی کنند!

خرید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نکنیم.

بعد از خبری که درباره ایکیا باموضوع توقف استفاده از ظروف پلاستیکی اعلام گردید بیش از 40 شرکت بزرگ دنیا از جمله کوکاکولا، نستله و یونیلیور  متعهد شدند که مقدار پلاستیکی که در انگلستان و کشورهای دیگر دور می ریزند را کاهش دهند.

گروهی متشکل از 40 برند مصرفی بزرگ دنیا در راستای کاهش پلاستیک مورد استفاده جهت بسته بندی محصولات خود و رسیدن به استاندارد های بازیافت تا سال 2025 توافق نمودند.

پیمان پلاستیک انگلستان از کسب و کارها می خواهد که تا سال 2025 میزان استفاده غیرضروری از پلاستیک یکبار مصرف برای بسته بندی محصولات را کاهش دهند. بعلاوه یکی دیگر از اهداف این پیمان افزایش سهم استفاده از پلاستیک بازیافت شده تا میزان 70 درصد از میانگین فعلی (46 درصد ) می باشد.

مدیر کل یونیلیور می گوید ” برندهایی مانند یونیلیور با پتانسلی بالایی که دارند میتوانند نقش اساسی در استفاده از مواد بازیافت شده و ابداع راه حل های نوآورانه ایفا نمایند”

کوکا کولا نیز اعلام کرد ” با وجود اینکه پیمان منحصر به بریتانیاست اما ما در سایر مناطق نیز به دنبال این اهداف خواهیم بود و از خرید و استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نخواهیم کرد “

حامی محیط زیست باشیم.

و به این ترتیب گروه های حامی محیط زیست اظهار امیدواری نمودند که سایر شرکت ها و سازمانها نیز به این پیمان ملحق گردند و انگیزه مشابه در سایر بازارهای جهان بوجود آید.

خرید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

 پلاستیک به دلیل هزینه پایین و طیف بالای کاربرد ، تبدیل به یکی از محبوب ترین مواد جهان شده است که مصرف آن در 50 سال گذشته 20 برابر گردیده و پیش بینی میشود تا سال 2050 وزن پلاستیک رها شده در اقیانوس ها از وزن ماهی ها بیشتر باشد.

دولت انگلستان بر کیسه های پلاستیکی مالیات قرارداده و همچنین ایده ممنوعیت استفاده از نی و پرداخت وجه در ازای تحویل بطری پلاستیکی را مطرح نموده است.

همچنین از شرکت های بازیافت و جمع آوری زباله درخواست شده است تا روی تکنولوژی های جدیدتر سرمایه گذاری نمایند تا محصولات بازیافتی کیفیت بالاتری پیدا کنند.

ممنوعیت خرید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را جدی بگیریم.

منبع CNN